הסופר והמשורר הידוע פנחס שדה היה במשך קרוב לעשרים שנה מחבר סיפורי הקומיקס בהמשכים של “הארץ שלנו “.תמיד תחת שמות בדויים שונים.

כאן אנו מפרסמים לראשונה מזה חמישים שנה סיפור כזה שלו  שפורסם תחת השם הבדוי “א.אסיאל ”  עם איוריה של אלישבע נדל שהוא יוצא דופן אפילו עבורו.

ה

זהו סיפורו של מדען המגלה נמלים ענקיות תוצר קרינה רדיואקטיבית ליד הכור האטומי בנגב ומגלה שמבשרן אפשר להכין תרופה לסרטן . עם תרופה זאת הוא יוצא לשכנע  את מנהיגי העולם חרושצ’וב וקנדי וגם מנהיג צרפת דה גול ומלכת בריטניה אליזבת השנייה   להתפרק מנשקם הגרעיני.  ואפילו יוצא לשכנע את מנהיג מצרים הגנראל נאצר לחתום על חוזה שלום עם ישראל.

סוף טוב הכל טוב למעשה אוטופיה שבסיסה הוא הכור הגרעיני בדימונה ) אבל לא מוסבר מה קורה בנתיים עם הנמלים הענקיות.

הקומיקס כמובן מופרך לחלוטין בסיפורו, ורק לדוגמא – לנמלים אין כלל כבד. אבל בעולם הקומיקס כידוע נשיכת עכביש רדיואקטיבי גורמת לאדם לפתח יכולות של עכביש, אז למה לא בשר נמלה כמרפא למחלות?

פרט היסטורי מעניין :סיפור זה הופיע לפני שישראל הודתה שיש בכלל כור גרעיני בדימונה. ביוני 1960 טענה ישראל כי המבנה המוקם  בדימונה הוא “מפעל טקסטיל , ובספטמבר אותה שנה תיארו אישים ישראלים את המבנה ההולך ונבנה כ”תחנת מחקר במטרולוגיה “.

הודאה רשמית על כך שאכן נבנה במקום כור גרעיני  מחקרי לצרכי שלום נמסרה על ידי ישראל רק  בדצמבר 1960 ,

הסיפור מועלה כאן לרגל 50 שנה לרצח הנשיא קנדי ולרגל ארבעים שנה לפטירתו של דוד בן גוריון.שניהם דמויות בולטות בסיפור זה.

סיפור הופיע ב”הארץ שלנו “כרך יא , 1961  בתאריכים 21.3-1.8.1961  חוב’ 27-46 ב-20 חלקים.

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שתיים × 2 =