סקירה על “יצורי שבע הארצות ” הוצאת שישים ריבוא ,2013.   כד עמודים.

כתב וצייר אברהם גיא

סידר הקדמה ועמודי תלמוד מיכאל מרסה .

אברהם גיא הוא אחד הקומיקסאים המקוריים והבולטים ביותר  של עולם הקומיקס העברי ,והוא מתייחד בנושאיו הלקוחים מעולם הקבלה ובטיפול המקורי שלו בהם המזכיר כביכול את הפנטזיה המודרנית ועם זה שאוב כל כולו מעולם המדרשים ,ספר הזוהר וכתבי האר”י והגאון מוילנה. גיא ויוצר מעין סינתזה בין האמנות והגראפיקה החילונית  והסיפורים האמוניים הפנטסטיים ביותר של הקבלה.

מעשה בראשית

ספרו החדש ” יצורי שבע הארצות” הוא מעין המשך ועדכון של ספרו הקודם שזכה לשבחים רבים “מעשה בראשית ” ( הוצאת מפה ,2006)  שם לקח גיא סיפורים ומדרשים שונים מספר הזוהר והספרות הקבלית בניסיון ליצור מהם שלם אחד המאוחד על ידי איוריו.

שם היציג גיא לראשונה לפני הקורא המודרני  סיפורים על העולמות הנמצאים בתוך כדור הארץ הלא הוא “תבל ” ארצנו ” “שהיא הגבוהה והחשובה בכל הארצות שכן היא הקרובה ביותר למלכות השמיים., ארצות  בלתי ידועות לנו שבהם יושבים בני האדם הראשון ובני קין : ” ארץ” ( ארץ חשוכה וריקה לחלוטין ) “אדמה” ( לשם היגיע אדם הראשון לאחר שגורש מגן העדן ושם אין אור שמש ) “ארקא ” ( ארץ בעלת שם חייזרי באמת שבה חיים צאצאי קין שהם בעלי שני ראשים ) , גיא ( מרחב עצום שבו התפזרו בוני מגדל בבל ) ציה ( ארץ מדברית נוראה ) ,,נשיה ( שתושביה הם ננסים).
וכעת בספרו החדש “שבע ארצות ” חוזר גיא אל הארצות המסתוריות והמקסימות האלו וחושף לפני הקורא פרטים חדשים ומדהימים עליהם שהם פרי דמיונו היצירתי והופך אותן לחיות ולמרשימות לא פחות מהעולם שבו חי הקורא.

גיא מתאר בציור ובמילים  מתאר את החיות המאכלסות  את העולמות האלו חיות כמו” עוף הקציר ” מארץ אדמה ,זבוב המים מארץ ארקא   הפינגווין הארקאי “המרב ראש”מארקא  .,הפרפר הארקאי ” החרגול המדברי מארץ גיא ,חתולי  ארץ גיא , ( שהם כנראה בגדר פרודיה עצמית שלהמחבר )  הזרזיר הגמדי  מארץ “נשיה ” שבלולי נשיה , הפיל האדמתי  שכשמו כן הוא מארץ “אדמה” ,   הבבון הארמדיל מארץ ציה ,העצטלמוג מארץ ציה  ,ורבים אחרים מוזרים ומקסימים.

מיכאל מרסה הוסיף בראשית החוברת דוגמאות של קטעי מדרשים וזוהר שונים שבהם מובאים דברי רבותינו  על שבע הארצות האלו  ועל יושביהם וגם סיפורי מפגשים עימם. וכך מעצים את החוויה של המפגש עם התיאורים האלו של עולמות מקבילים לעולם אנושי שלנו.

אברהם גיא אינו רק “צייר “,  הוא נוסע לעולמות רחוקים,  ובספר זה יוצר גיא מען אנציקלופדיה-לקסיקון –ספר מסע  בעולמות האחרים  המתוארים במקורותינו שהיא בגדר יחידה במינה  בספרות הישראלית העכשווית ומשאירה את הקורא מוקסם ונרגש .

אני מחכה לכרכים הבאים שימפו את שבע הארצות ואת קשריהם עם ארצנו הלא היא “תבל ” לאורך הדורות. .

גילוי נאות : גירסה אחרת של סקירה זאת מופיעה על הכריכה האחורית של החוברת.

ראו גם :

אברהם גיא בלקסיקון הספרות העברית

אמנות לשם שמיים :ראיון עם אברהם גיא ברכיל

אלי אשד על שבע הארצות :הקומיקס של אברהם גיא- ברכיל

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

12 − שלוש =