Cover Feb 2013

  אביה בן דוד מוציאה לאור של ספרים איזוטריים באופן קיצוני ,חובבת כישוף וערפדים ,ומומחית לאופנה פתחה מגזין רשת שעוסק בכל אלו וגם בתרבות ואופנה באופן כללי ואושיות תרבות אלתרנטיבית שונים   ממייק ברנט ועד לז’קלין קנדי- אונאסיס.

אתר תרבות חדש ומעניין מאוד  נמצא ברשת מזה כמה חודשים. אתר בשם “פרימדונה ” של עיתונאית הסופרת המו”לית המומחית לאופנה וגם אספקטים שונים של העל טבעי ,אביה בן דוד שאותו הקימה עם סיוון  דבידוביץ’ ושחר שריג .”פרימדונה “המוגדר כ”מגזין לאופנה לייף סטייל תרבות עוד” מתמקד בכל גיליון אלקטרוני שלו  מלבד במגוון נושאים בתרבות ואופנה באישיות ידועה במיוחד בתרבות המאה ה-20 והמאה ה-21. וכך בגליונו  הראשון הוא עסק בזמר הישראלי –צרפתי מייק ברנט ,ובגליון הנוכחי באישתו של הנשיא הנרצח ג’ון קנדי ,ז’קלין קנדי –אונסיס. שהתחתנה גם עם קנדי וגם עם המליונר היווני אונאסיס והפכה לאושיה סלבריטאית מפורסמת של עולם ההוצאה לאור בניו יורק הנרדפת בידי צלמי פאפארצי תאבי פרסום. המדור כולל למשל מאמר של בן דוד עצמה על מצעד המתחרות של ז’קלין בחיי האהבה של בעלה ג’ון קנדי.ופרט לכך יש שם עוד מגוון מאמרים מעניינים שמהם נזכיר את מאמרו של דודו בוסי  “צהריים בקפה “תמר “על בית הקפה “תמר ” ברחוב שינקין בתל אביב.

אביה בן דוד מפעילה את הוצאת סיטרא אחרא שבין 2003 ו2010- פירסמה 15 ספרים רובם שירה ופרוזה כל אחד מה-15 הוא יוצא דופן  עד ביזארי לחלוטין. כולם עכשיו פריטים נדירים לאספנים ופרטים חיוניים באוסף של כל חובב ספרות איזוטרית תל אביבית.

 מהם נזכיר את :

לופ 03 :   מגזין רחוב עברי בתל אביב.   תל אביב : סיטרא אחרא, 2004-.
 

ספרו של ג’ו שרמן אגם גדול – דגים קטנים :   ירושלמי בהוליווד, סקס סמים ומיסטיקה, 2004

וידוי של עובד בתעשיית סרטי הפורנו בלוס אנג’לס.

  את ספרו של אורי יואלי הצד הזה מה עשיתי בחופש הגדול :   הצד ההוא חתולי המזח : [(אגדה)] /   תל אביב : סיטרא אחרא, 2004.


  את ספרה של ניקי רוברטס זונות עושות היסטוריה :   הסחר במין בחברה המערבית /   תל אביב : סיטרא אחרא, 2006.
 ואת ספרו של אבישי סיון
הערות של רוכב אופניים במרחב העירוני על עשיית סרטים /בעריכת שחר גולן שריג    תל אביב : סיטרא אחרא, 2010.
 ראיון עם אביה בן דוד

אלי :איך היגעת להיות מוציאה לאור  ?

אביה : כשסיימתי את ספרי ‘עט, עפרון ורעל”, שלחתי אותו למו”לים גדולים ששיבחו, גילו עניין אבל לא הבינו את העלילה ודרשו שאכניס שינויים מרחיקי לכת, שאוסיף אלמנטים יותר ישראלים, שאחליף את שמות הגיבורים ואעביר את העלילה לתל אביב. הייתה אפילו הוצאה שהציעה שאכתוב ספר אחר באותו סגנון. זה היה מתסכל, אז ביחד עם חבר הקמנו את ‘סיטרא אחרא’ וספרינו היו הראשונים לראות אור. ההוצאה מתמקדת בפרוזה ושירה צעירה שנמצאת מחוץ לזרם המרכזי. אני בוחרת חומרים שמחדשים משהו בשפה, חומרים של יוצרים שאני מאמינה לטקסט שלהם, שאני רוצה לדעת מי הם, להיות חברה שלהם לנצח.זה סוג של מאבק להכניס את הספרים לרשתות מסחריות, למצוא דברים לא קונבנציונאליות לשיווק כמו לפזר את הספרים במרחבים ציבוריים, הפצה של מגזינים לשירה צעירה בחינם ברחובות העיר…וכמובן להיכשל לא אחת. כשהקמתי את “פואמה” היו תקוות גדולות והוא לא הצליח להחזיק את עצמו. גיליתי שאי אפשר להתפרנס מהכתיבה, וקשה להגיע לקהל רחב כשאת מסגלת לעצמך קול שונה. אבל כשאנשים כותבים לי או פונים אלי נרגשים אחרי קריאת ספריי, כשמשוררים צעירים שולחים לי את שיריהם לביקורת ועזה אני מבינה שאולי לא הכול לשווא.

 אלי :הוצאת “סטרא אחרא ” שלך עדיין קיימת ?

 אביה :הוצאת הספרים ‘סיטרא אחרא’ עוד קיימת, למרות שלא הוצאנו ספר כבר מעט יותר משנה בגלל שאנחנו לא לוקחים כסף מהכותבים כמו הוצאות אחרות, ולא מתבססים על ניסיון לייצר, לייבא או לדחוף רבי מכר הבסיס שמחזיק אותה זה קבלת כספים מקרנות שונות.כל העבודה, מהעריכה הלשונית ועד לעיצוב העטיפה נעשית בהתנדבות מה שמקשה מאוד את התהליך והופך כל ספר להפקה כמעט סזיפית. קיימים כרגע מספר ספרים שהיינו רוצים מאוד להוציא אבל שמחכים לפרץ המוטיבציה הבאה.אולי לא הדגשתי מספיק כמה התהליך סבוך, גם כאשר מקבלים סכום קטן – נאמר כ – 6000 שקלים שמספיקים בקושי לממן את הדפוס ולא את העבודה של אף אחד אחר.כמעט בלתי אפשרי להוציא אותם להפצה בגלל שאת המפיצים האמצעיים החליפו ההוצאות שקשורות בחנויות הספרים. במילים אחרות כל ספר שיוצא הוא משימת התאבדות קטנה.כמתאבדים סדרתיים קשה לי להאמין שאמרנו את המילה האחרונה.

  היא גם תסריטאית ובמאית. לאחרונה  היא השלימה את הסרט ‘פלסיבו’ בו מככב מוחמד בכר סרט בשחור לבן על חולה נפש לשעבר (מוחמד בכרי), מבקר תרבות, המתעמת בחדרו במוסד עם מאושפז חדש. הסרט  נכנס השנה לפסטיבל ירושלים והוקרן בסינמטק ת”א.מזה שנים היא עמלה על הסרט ” הזמיר כבר לא גר פה יותר”, סרט דוקומנטרי על המשורר נתן זך  המתאר פגישות בימי שישי אחת לשבוע, במקום קבוע, בו גזר על עצמו המשורר “גלות” מעולם הספרות המתועב בעיניו.אני מחכה בעניין רב לסרט הזה שבו מופיעים אנשים שונים שאני מכיר.

לאחרונה היא שימשה זמן קצר כעורכת “ספריית מעריב ” ולאחר מכן יצאה ליצור מיזם חדש באינטרנט,את “פרימדונה”.

  אלי :מה מטרת האתר “פרימדונה ?יש לו אידיאולוגיה ונושאים מיוחדים ?

 אביה : נוצר חור שגדל והולך בשוק התקשורת עם גלי פיטורים וסגירת עיתונים ואתרי אינטרנט, אלו האחרונים סומנו כמחליפי המקום של הפרינט בעוד שהמציאות בפועל היא שגם לאתרים אין עדיין מודל כלכלי שמסוגל להחזיק גוף תקשורת כל אלו הביאו למצב בו מצד אחד יש כביכול מידע עצום שנמצא ברשתות החברתיות ומצד שני אין ממש סקירה להמון תחומים. קשה גם להאמין שמה שיכול להחוות כגן עדן פוסט מודרני בו אין היררכיה בין גבוה לנמוך באמת יתקיים או מתקיים כעת בפועל. כל זה מהווה מין מפה כללית של המצב. המגזין נולד מתשוקה לבנות פלטפורמה שמשלבת בין תרבות ואופנה תוך כדי הקפדה על רמה גבוהה של חומרים וגם של נראות אסתטית. הוא כרגע בשלב פיילוט עדיין, אבל אני מרגישה שיש כבר במה להתגאות.אנחנו מתכוונים להתמקד בכל גליון וירטואלי בדמות מסויימת שתרמה לדעתנו רבות בצורה כל שהיא ותוצג ממגוון של נקודות מבט שונות.

 עד כאן אביה בן דוד.מגזין הרשת שלה בהחלט שווה צפייה ועיון.ועם כבר גם ספרי הוצאת “סטרא אחרא”.  חפשו אותם בכל מקום מואר ואפל שבו הם  עלולים  להימצא.

  נספח :ספריה של אביה בן דוד.

אהבה שטנה וסמים קלים :   שירים /    עורך – בן ציון בן משה תל אביב :   סיטרא אחרא,   2003.
 

עט, עפרון ורעל /  עורך – בן ציון בן משה ;   ת”א [=תל אביב] :   סיטרא אחרא,   2004.

 לפתח חטאת רובץ :   שירים /    תל אביב :   סיטרא אחרא,   תשס”ח.2007

 

 ראו :

האתר “פרימדונה “

הוצאת “סיטרא אחרא “בפייסבוק

 הבלוג של אביה בן דוד ב”בננות “

 

 

 

תגובה אחת

  1. אביה בן דוד היא אישיות מעניינת, איפה נמצאת בית ההוצאה לאור סיטרא אחרא?
    אביה , שמי אירית, גם אני אוהבת לקרא ספרי שירה שהם לא מה שקוראים בלשוננו מיין סטרים,
    קראתי ספר מעניין מאד שנקרא “לבחור בטהור”, כתבה אותו מירנה דה פז, משוררת ומוסיקאית מוכשרת מאד,
    לאחרונה גם הקשבתי לסינגל שלה : הדרך אל היכל החיים , ו ה ת א ה ב ת י ……

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש × 1 =