בכנס “עולמות 2013 “מנהיגים-ומורדים   שיתקיים מחר ה-27 במארס  במתחם אשכול – הפיס ליד סינמטק תל אביב.יושמעו שתי הרצאות של עורכים ב”יקום תרבות “.

ב- שעה 14.00 תתתקיים הרצאתו של ד”ר אמנון סטופ  עורך המדע של “יקום תרבות ” “האנושות שליטת הטבע “.

בפנטזיה, מכשפים ואלים מסוגלים להשפיע באופן ישיר ומיידי על העולם הפיזיקלי, בקנה מידה עצום. הם יכולים, לדוגמה, לגזור חורף נצחי על ארץ שלמה. במציאות, לבני אדם בודדים אין כוח כזה, אולם ההשפעה שיש לאנושות כקולקטיב מגמדת את זו של מכשפי הפנטזיה. נדבר על פנטזיה ועל המציאות ובדרך נגלה גם את השפעתם של בודדים – מנהיגים ומורדים – על החברה האנושית ועל הסביבה.

בשעה 17.00 תתקיים הרצאתו של אלי אשד העורך הראשי של יקום תרבות “.

 

“הארי סלדון האיש והמוסדות “:

הארי סלדון יוצר מדע הפסיכוהיסטוריהיה בסדרת “המוסד” של אייזק אסימוב  מדע שחוזה את העתיד ומטרתו היא ליצור אימפריה גלקטית שנייה  שתתקיים עשרות אלפי שנים. אלא שבחמישים השנים שבהם עבד אסימוב על סדרה זאת עברה דמותו של סלדון שינויים וגילגולים  שונים דרמטיים ממש .תחילה כאיש זקן ומיסתורי ,ולבסוף כאיש צעיר ולאחר מכן זקן המייצג את אסימוב עצמו בערוב ימיו.לאחר מותו של אסימוב סופרים אחרים עסקו בעיצוב דמותו של סלדון כמו גרגורי בנפורד גרג ביר ודיויד ברין ופרשנותם לדמותו של סלדון הייתה לעיתים שונה באופן קיצוני מזאת של אסימוב עצמו.בהרצאה נדון בשינויים שאותם חוותה הדמות של הגיבור הידוע ביותר של המדע הבדיוני הקלאסי.

הציבור מוזמן.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × שלוש =