שני אפיפיורים חיים  בנדיקטוס ה-16 ופרנציסקוס ( הראשון) בפגישה משותפת ,ראשונה מסוגה בהיסטוריה בת אלפיים השנה של הכנסייה הקאתולית. האם פרנציסקוס הוא האפיפיור האחרון של הכנסייה הקאתולית ?

הערה :בהקשר לקריאת כתבה זאת כדאי ורצוי לקרוא את המאמר “צופן בנדיקטוס ” .

במרץ 2013 נבחר אפיפיור חדש בוותיקן, חורחה מריו ברגליו קרדינל בן 76 מארגנטינה. הוא  נבחר לאחר יום דיונים אחד בלבד של הקרדינלים הבוחרים  ( בניגוד למקובל של כמה ימים ולפעמים אף שבועות  )  כאפיפיור פרנציסקוס  ( הראשון ,אם כי התואר הזה יתקבל רק כשיהיה פרנציסקוס השני אם וכאשר).

האפיפיור הוא מנהיג הכנסייה הקתולית ,הדת הגדולה ביותר על פני כדור הארץ ,אביהם הרוחני וניתן לאמר שליטם האמיתי  של  יותר ממיליארד אנשים על פני כדור הארץ.ברגוליו הוא כמובן אדם מוערך מאוד בותיקן ומחוצה לו. הוא התפרסם בהנהגתו המוסרית של ארגנטינה בזמן המשבר  הכלכלי החמור שחוותה בשנת 2001.ובגלל מה שאנשים מבחוץ מכנים “העומק התיאולוגי והפילוסופי  האמיתי שיש בו “. מאידך וכאיזון הוא ידוע באורח החיים הפשוט והצנוע שלו. הוא גם חובב כדורגל דבר ששום אפיפיור קודם לא נודע בו.אבל הבחירה הזאת היא רחוקה מלהיות “רגילה “. יש שטוענים שהליך הבחירה היה  קצר כל כך מאחר שמועמדים  בולטים רבים  העדיפו לא להיבחר בסבב הזה  ומעדיפים להיבחר בסבב הבא מסיבות שיוסברו בהמשך.

האפיפיור פרנציסקוס נכנס לתפקידו  על רקע שמועות שונות שרמזו לקונספירציות שונות וותיקן ושיש להן  בסיס מוצק . האפיפיור הקודם בנדיקטוס ה-16  ובשמו האמיתי יוזף רצינגר החליט במפתיע להתפטר מתפקידו בטענה ההגיונית מאוד שהוא כבר לא יוכל יותר להתמודד עם לחצי תפקידו. דבר שאף אפיפיור לא עשה לפניו מזה מאות שנים כולם העדיפו להישאר בתפקידם ויהי מה עד הסוף ( לפעמים המר).

למה החליט בנדיקטוס ה-16  להתפטר ?כנראה גם  בגלל דוחות שהיגיעו עליו על שחיתויות שונות בותיקן כולל כאלו שהן בעלות אופי מיני הומוסקסואלי .ניתן לשער שאחת הסיבות שהוא החליט להתפטר בגללה הייתה תחושה שהוא כבר אינו מסוגל בגילו המתקדם להתמודד עם בעיות אלו.עם זאת ניתן לשער שאנו גם לא יודעים את כל האמת ,וייתכן שישנן  סיבות נוספות להתפטרותו של האפיפיור שהן כרגע חסויות שאולי קשורות למידע  שהוצג לפניו בידי שירותי ביון של מעצמה או בידי אירגוני פשע.

כעת בכל אופן עם התפטרותו של בנדיקטוס זה לא באמת חשוב ויש בכך  עניין רק לחובבי היסטוריה וקונספירציות

האפיפיור הבא במותחנים רבי מכר

נושא בחירת האפיפיור הבא תמיד עורר את עניינם של מחברי מותחנים שעסקו במזימות מסובכות בעלות השלכות עולמיות .

יצירת ספרות ידועה במיוחד בנושא זה “נעלי הדייג “ספר מ-1963  של  סופר אוסטרלי מוריס וסט  שהפך לרב מכר ענק שהוסרט  ב-1968 שתיאר בחירת אפיפיור מהגוש הסובייטי ,כומר שנרדף בידי שליטי ברית המועצות ,וההשלכות הבינלאומיות שיש לכך כאשר האפיפיור הזה מצליח למנוע מלחמה גרעינית בין מזרח ומערב.

ספר  זה התגשם  לכאורה במציאות 15  שנה לאחר יציאתו לאור עם בחירת יוחנן פאולוס השני אפיפיור מפולין.ואולי הייתה כאן נבואה שהגשימה את עצמה? לא מן הנמנע שבוותיקן היו מודעים היטב לספר של ווסט ותכניו ולסרט שהוסרט בעקבותיו וסברו שאולי אם אכן יבחרו כאפיפיור כומר מהגוש  המזרחי המתואר שם  חיזוק דרמטי של ההשפעה הבינלאומית של הוותיקן  יתגשם במציאות.

ואכן במציאות האפיפיור יוחנן פאולוס השני נחשב לאחת הדמויות שתרמו את התרומה הרבה ביותר לנפילת ברית המועצות לצד נשיא ארה”ב רונלד  רייגן ושליט ברית המועצות מיכאיל  גורבצ’וב.

הספר של מוריס ווסט  לא תורגם לעברית אבל תורגם ספר אחר של מוריס וסט  שהוא מעין המשך שלו בשם “סניגור השטן ” העוסק במאבק מסובך בכנסייה בשאלה האם לאשר את הכרזה של חייל אמריקני במלחמת העולם השנייה באיטליה כקדוש כנסייתי.

מאז נכתבו עוד ספרים שעסקו בבחירת האפיפיור הבא . מהם בולט  הספר “מלאכים ושדים ” ( 2000 תרגמה נורית לבינסון ,מודן 2004) ) של דן בראון   מחבר “צופן דה וינצ’י “המפורסם , שגם הוסרט  עם תום הנקס  ואיילת זורר הישראלית. “מלאכים ושדים” מתאר מזימה לעצור את בחירת האפיפיור הבא  ליכאורה בידי אירגון בינלאומי חילוני האילומניטי  , אלא שמסתבר לבסוף שמאחורי המזימה עומד מקור פנימי בוותיקן  לא פחות מאשר עוזר האפיפיור עצמו שרצח את האפיפיור ( שמתברר לבסוף שגם היה אביו ) ונחוש להיות האפיפיור הבא.בסיום הוא שורף את עצמו חי.

נזכיר גם  סופר מדע בדיוני ידוע  רוברט ג. סוייר שחזה עוד בסוף שנות התשעים שבראשית המאה ה-21 יהיה אפיפיור בשם בנדיקטוס השש עשרה בספר ידוע  ” הבזק לעתיד ” מ-1999 שהפך לסדרת טלוויזיה מוצלחת.הוא פירסם גם סיפור מדע בדיוני שתיאר את התפטרותה של אפיפיורית  מרי השלישית בעתיד הלא קרוב.

סוייר הביע את תמיהתו לימים  האם  הקרדינאל רצינגר  נהג לקרוא את יצירותיו ואולי קיבל מהם רעיונות לגבי השם שיבחר בו כאפיפיור ולגבי התפטרות מתפקידו.

הסוד השלישי

.ספר בולט נוסף  ” הסוד השלישי” ( 2005)  של סטיב ברי (תורגם לעברית  בידי אינגה מיכאלי בהוצאת מטר בשנת 2007) המתאר  אף ביתר פירוט את בחירת האפיפיור הבא.והוא קרוב יותר לאירועים שאכן התרחשו מאשר “מלאכים ושדים”. למרות שהוא פנטסטי לא פחות ממלאכים ושדים “,יש בו כמה וכמה נקודות השקה למציאות. סטיב ברי הוא סופר הכותב בהשראת “צופן דה וינצ’י ” סל דן בראון .כמה מותחנים רבי מכר שלו תורגמו לעברית ובהם “אוצר הטמפלרים “,בגידה בוונציה ו”בעקבות שרלמן “

ספרו של ברי מתרחש בעתיד הקרוב,  למעשה בימים אלו  ממש של מארס  2013  בעת בחירת האפיפיור ,  ובו חוזה ברי כמה אירועים שהתרחשו לבסוף בשנים 2012-2013 ומתאר את בחירת האפיפיור שמקביל לפרנציסקוס. ( כמובן ברי לא יכול היה לדעת מתי בדיוק יתרחשו האירועים שאותם הוא מתאר )..וזאת הזדמנות לבחון מה מתחזיות הספר התגשמו  במציאות של  2013 ומה לא.

סטיב ברי מחבר ה”סוד השלישי”  חזה כמה מהאירועים שהתרחשו לקראת בחירת האפיפיור פרנציסקוס.

ה”סוד השלישי ” יצא לאור ב2005 ומן הסתם נכתב במהלך שנת 2004 בתקופת שלטונו וגסיסתו של יוחנן פאולוס השני. הוא מתאר  את האפיפיור שבא במקום יוחנן פאולוס השני כ”האפיפיור קלמנטיוס ה15″ , שמבחינת הקורא העכשווי  בשנת 2013 מייצג בספר את בנדיקטוס ה-16,  שהוא בספר  גרמני אצילי בעל נטיות רפורמיסטיות, הגרמני הראשון ששירת בותיקן כאפיפיור מזה מאות שנים..

הספר מתאר את השערורייה שקמה לאחר מותו הפתאומי של האפיפיור הזה גם לאור נביאות פטימה המיסטיות המפורסמות  כביכול נבואות של הבתולה הקדושה שניתנו לחבורת ילדים בעיירה פטימה בפורטוגל בראשית המאה העשרים ועוסקות בעתיד האפיפיורות. נבואת אלו שחלקן הוסתר בידי הכנסייה במשך שנים נחשפו ,לכאורה בשלמותם ב2000 בידי האפיפיור יוחנן פאולוס השני.במהלך הספר מתגלה שמהציבור הוסתרו בידי האפיפיור שתופס את מקומו של קלמנטיוס , נבואות של הילדים שקוראות לראות בנישואין מוסד מקודש בפני האל ( דהיינו לתת לכמרים אפשרות להינשא ולהוליד ילדים  )  ולתת לנשים חלק שווה בעבודת הכנסייה לא פחות מהגברים.

במציאות באפריל -2005 בעת שהספר היה בדפוס אכן נבחר אפיפיור גרמני יוזף אלויס  רצינגר בנדיקטוס ה16.  לכאורה הצלחה נבואית מרשימה עבור סטיב ברי.איש לא היה בטוח מי יהיה יורשו של יוחנן פאולוס השני והיו מועמדים בולטים רבים לאפיפיורות מלבדו ובראשם האיש שלימים נבחר לאפיפיור הנוכחי פרנציקוס.   אמנם  לא צריך להגזים גם ביכולת הנבואה שלו,  רצינגר היה ידוע בשנים 2004-2005 כמועמד בעל סיכויים טובים ביותר לרשת את יוחנן פאולוס השני וגם ברי מן הסתם ידע זאת כמו כל משקיף וותיקן  ולקח זאת בחשבון בעת כתיבת ספרו. בכל אופן הדמות של האפיפיור הגרמני שהוא מתאר כאיש בעל נטיות הרפורמיסטיות שאף הייתה  לו אהובה אפלטונית כמתברר מהספר שונה מאוד מהאפיפיור הגרמני האמיתי הארכי שמרן.

מלבד זאת   יש אלמנט אחר ב”הסוד השלישי ” שנראה כנבואה  אמיתית שהתגשמה במציאות של שנת 2012.

ב”הסוד השלישי ” מתואר כיצד  מזכירו האישי של האפיפיור הגרמני קולין מיצ’נר חוקר קונספירציה בשורות הכנסייה שבה מעורב יורשו של האפיפיור,מזכיר המדינה של הותיקן  הארכיבישוף האיטלקי ולנדריאה וחושף לבסוף סודות שמביאות להתאבדות ולנדריאה יום לאחר שנבחר לאפיפיור.

פאולו גבריאלה עוזרו של האפיפיור בנדיקטוס השש עשרה יושב  לצד האפיפיור.

משהו דומה אכן  התרחש  במציאות של שנת 2012 : העוזר האישי של בנדיקטוס אחד מהאנשים הקרובים אליו ביותר זה שנים רבות.  פאולו גבריאלה, גנב ממשרד האפיפיור לא פחות מ-16 אלף מסמכים סודיים שונים והעביר אותם לכלי התקשורת. זאת לטענתו על מנת לחשוף קונספירציות בתוך הכנסיה. ובראש ובראשונה כנגד מזכיר המדינה טרסיו ברטונא ( Tarcisio Bertone)  שר החוץ של הוותיקן ואחד המועמדים  הבולטים לרשת את האפיפיור בבוא יומו האחרון.  לתקשורת הגיעה שורה של מכתבים סודיים פרי עטו, המראים כי ברטונה זומם לסלק מתחרים ויריבים במאבקו להיהפך לאפיפיור הבא  לאחר שנתגלה המעשה גבריאלה  הועמד לדין  ונמצא אשם ונגזרו עליו 18 חודשי מאסר (לעומת 36 שדרשה התביעה).. אך כפי שציפו רבים קיבל חנינה  בידי בנדיקטוס באחת מפעולותיו האחרונות.

Tarcisio Bertone

ברטונה לא היה רק שר החוץ של הוותיקן והאיש השני בחשיבותו בו,  הוא גם האיש בכנסיה שעסק ישירות ב”נבואות” פאטימה כפי שמתואר ולנדריאה  בספר “הסוד השלישי “.

ב-2008  הוא פרסם ספר על נבואות פטימה שאותו כתב בשיתוף פעולה עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 עצמו   בשם “הסוד האחרון  של פטימה”  שבו הסביר שנבואות פאטימה המפורסמות דיברו רק על ניסיון ההתנקשות ביוחנן פאולוס השני מ- 1981 ועל הצורך בהתחדשות בכנסייה  ולא קראו לשום דבר מעבר לזה. בתגובה  נשמעו  טענות שהוא הסתיר חלקים מנבואת פאטימה שלא נחשפו לציבור בניגוד לטענות הכנסיה.

ספר מ-2008  של עורך דין  בשם כריסטופר פררה בשם “The Secret Still Hidden טוען שברטונה בשיתוף  פעולה עם האפיפיור בנדיקטוס ה-16 מסתירים מהעולם עוד דברים שנאמרו בפאטימה לגבי אחרית הימים.  ברטונה הכחיש בתוקף.כל זה אגב  פורסם  ארבע  שנים לאחר שפורסם הספר “הסוד השלישי “. כמובן ברטונה ורצינגר היו פעילים לגבי “נבואות פאטימה” עוד מראשית המאה ה-21  סביר להניח ששמועות על כל זה כבר היו קודם לכן ומן הסתם סטיב ברי שמע אותם והשתמש בהם בספרו.

בכל אופן  השתלשלות האירועים מקבילה  במקצת ( אם כי לא לחלוטין  זהה) מתוארת בספר “הסוד השלישי “.כתוצאה  בחיזוי מה שאכן אירע בבחירות לאפיפיור הנוכחי ברי מקבל אצלי ציון “שמונה  ” מתוך עשר.

מאידך יש עוד נבואה –תחזית חשובה שבה עוסק ברי שנשאר לראות עם תיתממש.

נבואות מלאכי על האפיפיורים

הקדוש האירי מהמאה ה-12 מלאכי.

אלמנט חשוב בספר של ברי הוא היותו של האפיפיור הבא אחרי קלמנטיוס האפיפיור  המקביל לאפיפיור ה112 ברשימת מלאכי .מלאכי הנ”ל הוא קדוש אירי ידוע   מהמאה -12 לאמיתו של דבר הקדוש האירי הראשון שהוכר רשמית בידי הכנסייה הקאתולית. ובחייו נטען שיש לו יכולת ראיית נסתרות.

כפי שמספר ברי בפרק ה56 של הספר במאה ה16  פורסם ספר שמחברו טען שהוא גילה בארכיון הוותיקן רשימת אפיפיורים עתידנית שהתחברה בידי מלאכי.נטען שמלאכי כתב את הנבואות בעת שהותו ברומא ב-1140. אז ראה חיזיון מוזר של העתיד :רשימה ארוכה של כל הגברים שישלטו בבוא היום בכנסיה.הוא העלה על הכתב את מה שראה  והציג את הכתב היד בפני אינוקנטיוס השני האפיפיור קרא את כתב היד והעביר אותו לגנזך הכנסייה שם למעשה נעלם. ולא הוזכר יותר עד שהתגלה מחדש לכאורה ב- 1595 באותה השנה ארנולד ויון תיעד את רשימת האפיפיורים שהתגלתה לעיני מלאכי ולצידה כינויים נבואיים שונים לכל אפיפיור.

הטקסט כולל 111 משפטים קצרים בלטינית שכל אחד מהם מתאר אפיפיור .כל משפט כזה אמור להתאים לאפיפיור הספציפי על ידי תיאור שמו או מקום הולדתו או סמלו או סמל משפחתו או אירוע חשוב  בתקופת שלטונו.  הרשימה פותחת באפיפיור קלסטין השני שנבחר ב-1143 ( בתקופת חייו של מלאכי שנפטר ב-1148) והיא מסתיימת אחרי 111 אפיפיורים נוספים באפיפיור 112 פטרוס רומנוס ( פטר מרומא ) שאמור להיות האפיפיור האחרון לכאורה של הכנסיה הקאתולית.עד שנת 1595 כאשר “הנבואות פורסמו אוזכרו ופורסמו לראשונה בידי הנזיר הבנדיקטיני  ארנולד וילון אין שום איזכור שלהן בשום מקום.אם כי ויון  טען שהן אמיתיות.

An Historical And Critical Account Of The So-called Prophecy Of ... Cover Art

אבל כבר כמה עשורים מאוחר יותר הנבואות הותקפו בידי ישועי בשם מנסטריאר שטען שהנבואות הן זיוף  מתוחכם ( מתוחכם מאין כמוהו נוסיף) שמטרתו הייתה לייחצן מועמד בבחירות לאפיפיורות של שנת 1590.מה היתה המטרה  האמיתית של הנבואות לפי מנסטריאר ?המטרה הייתה להביא לבחירתן של הקרדינל סימונצ’לי הבישוף של אורביטו .לדעת מנסטריאר כל הסדרה של המוטואים ניכתבה במטרה אחת כדי שמשפט המתאים לסימונצ’ילי אורוביטו יופיע במקום הנכון ויביא לבחירתו בידי הקרדינלים המתרשמים שיראו בכך נבואה מהאל. ( אבל הוא לא נבחר בסוף)..מומחים מציינים שהמשפטים המתארים את האפיפיורים שלפני שנת 1590 הם לעיתים קרובות מדוייקים ממש בצורה מדהימה.  כמובן אם זהו זייפן שפועל משנת 1590 או 1595 ומתאר אפיפיורים שחיו בעבר אין בכך כדי להפתיע.

עם זאת נשאלת השאלה עם הדוקומנט זוייף עבור סימונצ’ילי ב1590 מדוע טרח הזייפן להמשיך לעוד 75 אפיפיורים עתידניים עד ל( כפי שאנו יודעים כיום ) שנת 2013 שלא היו רלבנטיים ולא היה לו צורך בהם עבור בחירת האפיפיור בשנת 1590 ?

בכל אופן נניח שהמדובר בזיוף משנת 1595 אולי של ארנולד ויון עצמו האיש שטען שגילה את הטקסט שהוא או מישהו הקשור אליו היה הזייפן , גם ללא קשר לכך שמוצאה בזיוף יש הטוענים שהרשימה עדיין מדוייקת למדי. היא נותנת פרטים מדוייקים לגבי כל אפיפיור או לפחות לגבי חלק מהם שבאו לאחר 1595. האם היו כאן ניחושים מוצלחים של הזייפן לגבי העתיד לבוא ?

מומחים שבדקו את הרשימה טוענים שהניגוד המענין בה הוא לא דווקא זה שבין האפיפיורים שלפני 1590 והאפיפיורים לאחר 1590 אלא דווקא  בין האפיפיורים שלפני 1800 ואחר 1800 שלאחרי שנה זאת רבות מהרשימות מקבילות בצורה מדוייקת למדי לאפיפיורים המקבילים לאלו שברשימה.יש המרחיקים לכת שטוענים שלא פחות מתשעים אחוזים מהכינויים אכן התאימו לאפיפיורים שלהם הם מיוחסים ורק לעשרה אחוז לא היה אליהם כל קשר ברור. אבל זה שנוי במחלוקת.

כמה מהכינויים מתאימים מאוד לאפיפיורים הרלבנטיים.כך למשל האפיפיור התשעים ושישה ברשימה כונה האפיפיור הנודד. פיוס השישי אכן סיים את חייו כשבוי נודד בידי מהפכנים צרפתיים. ליאו ה13 היה האפיפיור ה102 הכינוי הנבואי שיוחס לו הייה ממאורות השמיים בשלט של האפיפיור ליאו הופיע כוכב שביט.

האפיפיור ה-109  המקביל ליוחנן פאולוס הראשון מכונה “מאמצע  הירח ” הוא כידוע שלט רק כמה שבועות לפני שמת אם כי שרד במשך חודש שלם של שלטון.האפיפיור ה110 יוחנן פאולוס השני מכונה “ליקוי חמה  “. יוחנן פאולוס השני הוא האפיפיור היחיד הידוע שנולד ביום של ליקוי  שמש ונפטר ביום כזה.

האפיפיור ה-111 כונה “ממרומי הר הזיתים ” והוא המקביל לבנדיקטוס ה16.היו שחשבו שהוא יקרא על שם החלק “הזייתי ” של מסדר הבנדיטים . רצינגר בכל אופן החליט לקרוא לעצמו על שם מייסד המנזר בנדיקטוס.

מעניין לציין שבספר בשם  Petrus Romanus: The Final Pope Is Here,”שפורסם באפריל 2012 שפירט את נבואות מלאכי נטען שבנדיקטוס יעזוב את האפיפיורות מסיבות בריאות וישאיר את הדרך פתוחה לאפיפיור האחרון.

זה אכן התרחש במציאות במדוייק ,כמה חודשים לאחר פירסום אותו הספר.

מיהו פטרוס רומאנוס ?

על פי נבואת מלאכי  האפיפיור ה-112  הוא שאמור,כנראה, להיות האפיפיור האחרון.בנדיקטוס  ה-16 אמור להיות האפיפיור ה-111, ומחליפו, האפיפיור ה112 ברשימה  המכונה ברשימה “פטר רומאנוס ” ( פטר מרומא ) בזמנו, כך לפי התחזית, יסבלו הכנסייה ומאמיניה סבל רב, ובסופו של דבר תיחרב העיר רומא.

והנה הנבואה  בגירסה הלטינית :

Petrus Romanus, qui paſcet oues in multis tribulationibus: quibus tranſactis ciuitas ſepticollis diruetur, & Iudex tremdus iudicabit populum ſuum. Finis

ובתרגום לאנגלית :

Peter the Roman, who will pasture his sheep in many tribulations, and when these things are finished, the city of seven hills [i.e. Rome] will be destroyed, and the dreadful judge will judge his people. The End

ובתרגום לעברית של אינגה מיכאלי:

“בימיה האחרונים של הכנסייה הנוצרית הקדושה ימלוך פטרוס הרומאי שיביא על צאן מרעיתו מצוקות רבות ,ובסופן בעיר שבע הגבעות ,ישפוט השופט הנורא את בני האדם כולם.”.

( הסוד השלישי ,ע’ 324)

התרגום של אינגה  מיכאלי אינו מדויק אם כי הוא מתאים לעלילה של “הסוד השלישי ” שמציגה את האפיפיור ה-112  כסמל של רשע. מהגירסה האנגלית לפחות ברור שפטרוס רומנוס “לא יביא בעצמו ” על צאן מרעיתו ” מצוקות רבות ” אלא “ירעה “דהיינו ינהיג  אותם במהלך מצוקות רבות ” ממה שכתוב ברור שלא הוא יהיה האחראי הספציפי  להן.

הנה קטע רלבנטי מאוד לימינו אלה  מהספר “הסוד השלישי” :

” …נבואותיו של מלאכי לא היו חדשות.חובבי תיאוריות קשר למיניהם הזהירו מפניהם כבר זמן רב קודם לכן,אבל רק עכשיו החלו העיתונאים לקשר בין הפרטים. האפיפיור ה-112 אכן אימץ לעצמו את השם פטרוס השני.ואיך ידעו נזיר מהמאה האחת עשרה או היסטוריון מהמאה ה16 לנבא את העתיד להתרחש ?הייתכן  שמדובר בצירוף מקרים ? אולי אבל קשה להאמין.בינו לבין עצמו, גם ולדנריאה תהה אם ייתכן שזה לא צירוף מקרים.יש כאלה שיאמרו שהוא בחר בשם משום שהכיר את כתב היד שבגנזך הותיקן.אבל פטרוס היה השם החביב עליו עוד מאז שהחליט להתמודד על המשרה הרמה,בימיו של יוחנן פאולוס השני.הוא מעולם לא סיפר על כך לאיש ..ומעולם לא קרא את נבואות מלאכי “.

( סטיב ברי  הסוד השלישי   תרגמה אינגה מיכאלי ע’ 351)

בספרו של סטיב ברי “הסוד השלישי ”  הנבואה מתגשמת לגבי הקרדינל ולנדריאה ארכי שמרן  ( כפי שהיה במציאות בנדיקטוס השש עשרה ) שאיך שהוא מתברר אינו מכיר את נבואות מלאכי.   ולנדריאה מכריז על עצמו כאפיפיור “פטרוס השני”.פטרוס מרומא  בדיוק כמתואר בנבואה.

וזה פרט לא משכנע ומאוד מאוד לא סביר שפוגע באמינות הספר. כולם  בחוגי הותיקן מכירים את הנבואות האלו.לא יעלה על הדעת שקרדינל בכיר כמו ולנדריאה כזה שיש לו גישה לסודות הכמוסים ביותר של הוותיקן כמתואר בספר ( והוא גם כמסופר חובב אדוק של ספרי מותחנים שבהם הוא נוהג לקרוא מידי לילה ,והם נותנים לו רעיונות ..)  לא ידע עליהם הכל. ההיגיון אומר שאילו היה ולנדריאה מודע לנבואות מלאכי כפי שהיה צריך להיות הוא היה מקפיד מאוד שלא לכנות את עצמו בשם זה שמן הסתם לא יביא לו מזל טוב. ואכן  בתוך ימים מוצגים לפניו הוכחות בעיר גרמנית שמכונה עיר שבע הגבעות ,בידי העוזר של האפיפיור הקודם הפועל כנגדו , שהוא אחראי לרצח ונאלץ להתאבד כדי להימנע ממשפט מביש. השופט הנורא שפט ,החוטא נענש,  במקומו בא אפיפיור שחור ממוצא אפריקני.אפיפיור שכבר אינו מופיע ברשימה של מלאכי שכתוצאה שוב אינה חוזה את העתיד.

זה כמובן לא מה שקרה במציאות .קרדינל ממוצא אפריקני היה מועמד חזק כמתואר בספר אך בסופו של דבר נבחר אפיפיור ממוצא דרום אמריקני –איטלקי שנזהר מאוד שלא לכנות את עצמו בשום שם שקרוב  באיזו שהיא צורה לפטרוס. חורחה מריו ברגליו  כינה את עצמו פרנציסקוס  הראשון על שם הקדוש הכנסייתי מימי הביניים פרנסיסקוס מאסיזי . וכעת נראה שהוא עומד להיהפך לסלבריטאי עולמי קדוש עממי כפי שהיה יוחנן פאולוס השני.אבל המהדירים מזכירים ששם אביו של אותו פרנציסקוס מאסיזי היה פטר…

האם  משהו הדומה למתואר בנבואת מלאכי  הולך להתרחש  בתקופת כהונתו של האפיפיור הבא?

העוצמה של נבואת מלאכי היא שבניגוד לרוב הנבואות יש לה תאריך סיום  ברור וספציפי  בשנות שלטונו של האפיפיור ה-112 ברשימה שבזמנו, כך לפי התחזית, יסבלו הכנסייה ומאמיניה סבל רב, ובסופו של דבר תיחרב העיר רומא.

סביר להניח שהיא תשאיר את חותמה על המונים מתרבים והולכים  במשך כל שנות שלטונו של פרנציסקוס.מן הסתם הכל יזכרו את הנבואה  במהלך שלטונו של פרנציסקוס. כמו  שכולם זכרו את נבואת   נוסטרדמוס  על יולי  1999 שבמהלכה “יופיע “אדון הטרור הגדול ”  ( הדבר היחיד שקרה במהלך יולי 1999  שהזכיר באיזו שהיא צורה את הנבואה הנ”ל  של נוסטרדמוס היה שאהוד ברק עלה לשלטון כראש ממשלת ישראל .) . כפי שהמונים זכרו את  נבואת 2012 שיוחסה לבני שבט המאיה במהלך שנת 2012 שהעולם יגיע לקיצו או יחווה שינוי דרמטי כלשהוא במהלך שנה זאת.  ( שום דבר מיוחד לא קרה במהלך 2012 למרות ציפיות של המונים).

סביר להניח שכמו נבואת 1999 שיוחסה לנוסטרדמוס שדיברה על אדון הטרור הגדול שיבוא מהשמיים ביוני 1999  ונבואת 2012 שיוחסה לבני עם המאיה,  גם היא תתברר כעורבה פרח לאחר שיעלה אפיפיור נוסף לאחר האפיפיוור הבא.
אבל כל זמן שזה עוד לא קרה,יש אפשרות מסויימת שהיא תתגשם,אולי בצורת אסון טבע כלשהוא ברומא באיטליה או באירופה ,בצורת משבר כלכלי שיצא מכלל שליטה ,אולי בצורת כיבוש איסלאמי של רומא שכיבושה והחרבתה הוא אכן משאת נפש של פעילי הגי’אהד העולמי היום.לא נשאר לנו אלא לחכות ולראות.

מן הסתם גם האפיפיור  לשעבר בנדיקטוס שאולי יאריך ימים יצפה בסקרנות  ממקום מושבו במנזר  ביורשו  המקביל של פטרוס רומנוס מנבואת מלאכי ,על מנת לראות :האם “נבואת מלאכי תתגשם?

לדעתי ייתכן שאחת הסיבות לכך שהבחירות לאפיפיור הנוכחי נמשכו זמן קצר כל כך בניגוד לכל המקובל הייתה משום שלקרדינלים הבוחרים התברר שהפעם הזאת אין מועמדים רבים שמעוניינים להיות האפיפיור ה-112 מחשש שהם יהיו מזוהים עם אותו “פטרוס רומנוס ” מהנבואה שבזמנו תיחרב רומא.

האם ייתכן שרוב המועמדים לאפיפיורות  העדיפו לבטל את מועמדותם  ולחכות לסיבוב הבחירות הבא שכבר יהיה מחוץ לטווח הנבואות של מלאכי ? ולהשאיר את התפקיד כפוי הטובה של “האפיפיור הסופי” בידיו של הארגנטינאי הזקן ?

.

ראו גם :

נבואת האפיפיורים בויקיפדיה

צופן בנדיקטוס :אלי אשד על האפיפיור בנדיקטוס השש עשרה

האפיפיור בנדיקטוס ה16 ו”נבואות מלאכי “

ועוד על אפיפיורים

סילבסטר השני האפיפיור המכשף

ובנושא קשור

נבואות העתיד של אהוד ברק

נבואת 2012

17 תגובות

  1. חג אביב שמח! ובנוסף: בשביל להבין את נבואות נוסטרדמוס צריך לקרוא את הטכסט הנכון, ולא לרשום כל מה שמישהו מוציא מהפה. בנבואה ל- 1999 כתוב: “מהשמים יבוא מלך גדול של אימה” ואין שום איזכור למילה טרור. כשקוראים את כל הנבואה, כפי שהיא נכתבה במקור אפשר בקלות ליחס אותה לליקוי החמה שהיה באותו קיץ (החודש שנרשם בנבואה הוא החודש השביעי ולא כמו שנרשם במאמר) ליקוי שאחריו רעדה אדמת תורכיה. רעידה שהשאירה אחריה חורבן והרוגים רבים. ועוד: נוסטרדמוס לא כתב שום נבואה המתייחסת ל-2012 ואין גם שום איזכור לסוף העולם אצל המייאה הם בסך הכל סיימו לכתוב את הלוח. או בקיצור: נגמר להם הדף. ומזה להסיק את סוף העולם ?

  2. המילה “טרור ” משמעותה “אימה “. אכן הנבואה של נוסטרדמוס הייתה מכוונת ליולי 1999 והיא ככל הנראה כיוונה לאהוד ברק שהחל לפעול כראש ממשלה בחודש זה . ולא לרעידת אדמה זאת או אחרת .אם כיוונה למישהו ספציפי .
    הנה קטע רלבנטי ממאמרי נבואות העתיד של אהוד ברק:” שהופיע במגזין “יקום תרבות ” כאן
    http://www.yekum.org/2012/12/%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%93-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%94%D7%95%D7%93-%D7%91%D7%A8%D7%A7/
    “במאה ה-16 פירסם האסטרולוג הצרפתי ממוצא יהודי נוסטרדאמוס סדרה של נבואות מפורסמות שמאז נטען שהוא חזה בהן שורה של אירועים שהתגשמו.
    הנבואה המפורסמת מכולם ,היחידה שבה נותן נוסטרדמוס תאריך ספציפי לאירועים שהוא מתאר הייתה זאת :
    L’an mil neuf cens nonante neuf sept mois,
    Du ciel viendra un gran Roy d’effrayeur.
    Resusciter le grand Roy d’Angolmois.
    Avant apres Mars regner par bon heur.
    באנגלית :
    In the year 1999 and seven months [July],
    A great King of Terror will come from the sky.
    He will bring back the great King Genghis Khan.
    Before and after Mars rules happily.
    והנה תרגום לעברית :
    בשנת אלף חסר אחת ,שבעה חודשים בה,
    מהשמיים יבוא המלך הנורא של הטרור
    הוא יחזיר לחיים את המלך המונגולי הנורא .
    מה נתגעגע לשליטים שהיו קודם ( לו) ואחריו.
    ( נוסטרדמוס, המאה העשירית ,72 בתוך נוסטרדמוס הספר המלא ” תרגום אלישע בן מרדכי )

    מה שחוזה כאן נוסטרדמוס הוא שיופיע שליט גדול בחודש יולי 1999 ויגרום למהפך מסוג כלשהו ברחבי העולם.
    בדיאבד למרות ציפיות רבות ברחבי העולם בקרב מליונים של אנשים מתוחים לאירועים נוראיים שונים ,רק אירוע אחד בעל חשיבות התקיים בעולם ביולי 1999:אהוד ברק הקים את ממשלת ישראל בראשותו.
    אין אירוע אחר בעל חשיבות גלובאלית שהתרחש באותו החודש.
    האם התכוון נוסטרדמוס לאהוד ברק כ”המלך הנורא של הטרור “? אם נקבל את זה שהיה נביא אמת ,וחזה את העתיד אז ייתכן .ייתכן שהוא צפה בעתיד בדמותו של אהוד ברק וברק הרשים אותו כל כך שהוא כתב עליו את הנבואה. התיאור מתאים לכאורה לאהוד ברק שכידוע ביצע וניהל פעולות חשאיות שונות מהאוויר. במילים “המלך הנורא של הטרור ” ייתכן שנוסטרדמוס מתכוון לכך שברק פעל ולחם כנגד הטרור והשתלט עליו למשך תקופה מסויימת.
    ” הוא יחזיר לחיים את המלך המונגולי הנורא” .
    כאן אולי הכוונה לכך שברק “הקים לתחייה” את הפלסטינאי יאסר עראפת והביא לאינתיפאדה השנייה ו”מונגולים ” הם כאן שם קוד ל”ערבים ” שבני המאה ה16 נהגו לזהות אותם עם עולם האיסלאם. .
    ” מה נתגעגע לשליטים שהיו קודם ( לו) ואחריו. ( לפי התרגום העברי שאינו זהה לנוסח האנגלי )
    אכן אין ספק שאנשי מפלגת העבודה התגעגעו ומתגעגעים לקודמו של ברק, רבין ואולי לכך כוונתו של נוסטרדאמוס?
    Before and after Mars rules happily.
    מארס הוא אל המלחמה. דהיינו לפני ואחרי יולי 1999 המלחמה תשלוט אולי בניגוד לציפיות. וזה אכן קרה בזמן שלטונו של ברק שאז פרצה האינטיפאדה השניי ה למרות המאמצים שלו ושל אחרים להביא לחוזה שלום “סופי ” בין ישראל והפלסטינאים. .בכל אופן כל זה היא רק בגדר ספקולציה.אנחנו יכולים רק לתהות.”.
    ועל כך אין מה להוסיף.

  3. לגבי “נבואת” 2012 אכן לא הייתה כאן נבואה ספציפית והיא לא הייתה קשורה באמת ל נוסטרדמוס אלא יוחסה לבני שבט המאיה שלוח השנה שלהם ( אחד מהם ) והמחזור הקוסמי שלהם הסתיים ב-2012 מסיבות לא באמת ברורות , אם כי למעשה הייתה של מיסטיקנים מודרניים.
    לפירוט מדוייק בנושא אני מפנה אותך למאמר מ”יקום תרבות “כאן :
    2012 העולם -סוף :”נבואת ” בני המאיה ”
    http://www.yekum.org/2011/12/2012-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%A1%D7%95%D7%A3-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%90%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%99-%D7%94%D7%9E%D7%90%D7%99%D7%94/
    שעקב אחרי נבואות בני המאיה והשתלשלויות שלהן.

  4. ובכן, צר לי המקום כאן כדי להיכנס לדיונים על נבואות נוסטרדמוס, אך אכתוב רק שמבחינתי אהוד ברק היה “קטן” מדי בכדי שאיזו שהיא נבואה של נוסטרדמוס תתייחס אליו בכלל. באופן כללי אני גם ממליצה לקרוא את הספר על נוסטרדמוס שכתב דייויד אובסון. הספר הטוב ביותר והמקיף, לדעתי, שיצא עד היום.

  5. צר לי לאמר לך שאת מכניסה כאן את דיעותייך הפוליטיות שלך בניסיון לקבוע לנוסטרדאמוס את מי הוא היה צריך לחזות.
    סביר להניח שאילו אהוד ברק היה נניח מנהיג אמריקאי לא היית מתנגדת כלל.
    אבל בדקי שוב את האירועים שהתחוללו ביולי 1999 אין אף אחד אחר שמתקרב אפילו למה שמתואר בנבואה חוץ מעלייתו של אהוד ברק לשלטון בישראל ולא יעזרו כל ההתפתלויות.
    אין ספק שטענתך שהמדובר היה ברעידת אדמה בתורכיה שדווקא לגביה נוסטרדמוס היה צריך לציין את התאריך היא מאוד לא סבירה ולא מתאימה כלל לנבואה.
    יש לי את הספר של אובסון ” הסודות של נוסטרדאמוס :הצופן הימי-ביניימי של המאסטר נחשף בעידן מדעי המחשב” (שבמקור פורסם ב-1998) יש לי גם ספרים אחרים על נוסטרדמוס כולל אנציקלופדיה שנכתבה עליו.. אף אחד מהם לא נותן הסבר טוב יותר לגבי נבואת יולי 1999 ואף לא אחד מהם שפורסם לפני 1999 לא מציע משהו שאכן התרחש ביולי 1999 כפי שהם שיערו.
    נצטרך להישאר עם אהוד ברק בתור האיש היחיד שאותו יכול היה נוסטרדמוס לחזות בנבואה,משום שלא היה אף אחד אחר שעשה משהו חשוב ביולי 1999.

  6. ועם כבר עוסקים בנבואות על העתיד המיידי אז ניזכר שוב את נבואת 2014 המיוחסת לזוהר שלפיה :
    “ובזמן של שישים שנים למפתן הפתח באלף השישי, יקים אלוקי השמיים פקדה לבית יעקב, ומאותו הזמן עד שהא לה זכירה שש שנים וחצי, ומאותו הזמן שש שנים אחרות, והן שבעים ושתיים וחצי, בשישים ושש יתגלה מלך המשיח בארץ הגליל”.
    ( אבל חובה לציין ,ה”נבואה” הזאת מובאת על ידי מכלי שני או שלישי או רביעי מספר בשם “2014-האמת ” שפורסם ב-2002 .איני יודע איפה המקום המדוייק בזוהר שהיא מובאת .והיא מן הסתם מובאת שם בארמית כך שאין לדעת מה הנוסח המקורי.)
    פרשנות המקובלים :
    “הפקדה לבית יעקב ” היא הקמת מדינת ישראל.
    שישים ושש שנים לכך הן שנת 2014 אז יתגלה המשיח בגליל.עוד שש שנים וחצי הן שנת 2020 ואז הוא יוכר כמשיח לכל ( העולם ).
    אז האם יצוץ מישהו בשנת 2014 בגליל שיטען שהוא המשיח לפי ספר הזוהר?
    ההשערה שלי :יצוצו כמה מהם ,משום שכל המקובלים היום מכירים את הקטע הזה.
    בקצרה יש למה לחכות.
    ראו עוד כאן
    נבואת 2014 התאריך האפוקליפטי הבא
    http://www.no-666.com/2012/12/26/%D7%91%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA-2014-%D7%94%D7%AA%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%94%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%98%D7%99-%D7%94%D7%91%D7%90/

  7. טוב, זה לא עניין פוליטי. לא בהקשר לאהוד ברק ולא בהקשר לאמריקה. לדעתי השתמשת פה בתרגום שגוי מאוד של הנבואה הנ”ל. לדוגמא: בשורה הרביעית של הקטע כתוב במפורש: מארס. מארס, כידוע, הוא כוכב שמימי, ונוסטרדמוס, כידוע, היה אסטרולוג, שברוב נבואותיו השתמש בציון הזמן ע”י מיקום כוכבי השמיים במפה אסטרולוגית לאותה תקופה. התרגום הכי פשוט מצרפתית, וגם מאנגלית, של השורה הרביעית הוא: לפני ואחרי מארס ישלוט באושר. ואם כך מאין שאב המתרגם שהשתמשת בתרגומו את מה שהוא רשם. בחינה של מפה אסטרולוגית לאותו חודש באותה שנה מראה בפרוש שכל השורה האחרונה היא מראה מקום במפה אסטרולוגית, וכל אסטרולוג אמין (שאינו מחפש פרסום ע”י תרחישים שמעוררים “רעש”) יכול לראות זאת.
    לעניין נבואות הזוהר (או הקבלה) יש לי בנושא זה ידע מועט מאוד, והקצת שאני כבר יודעת קשור לגלגול נשמות, כך שמבחינתי יכול לבוא כל משיח בזמן שהוא רוצה. מעניין אותי רק היכן הוא ימצא חמור לבן -:)

  8. עם עלי לבחור בין הפרשנות שלך ובין הפרשנות של המתרגם הישראלי אלישע בן מרדכי אני מעדיף את זאת של בן מרדכי ( שהוא המו”ל של הוצאת “אסטרולוג” אחד משני המול”ים הגדולים ביותר בעברית של ספרות ניו איג’ית ומיסטית וחיבר ספרים רבים בנושאי ניו איג’.).
    אם כי אני מסכים שבן מרדכי אינו חף כלל מטעויות ,אבל באופן כללי אפשר לסמוך עליו שהוא מביא דברים נכונים.

    בהקדמה שלו לספר “נוסטרדמוס הספר המלא”שכולל תרגום מלא של נבואות נוסטרדמוס לעברית ( כולל גם נבואות שהן כנראה מזוייפות ואיינן שייכות כלל לנוסטרדמוס בן מרדכי דן בפירוט בהקדמה בתרגום שלו לנוסטרדמוס. הוא מציין שהתרגום אכן בעייתי אבל כל התרגומים של נוסטרדמוס הם בעייתים מאחר שלנבואות בצרפתית יש נוסחים רבים שכולם כנראה מעוותים.
    הוא מספר שהצוות של הוצאת אסטרולוג עמל על נוסח של הנבואות בעברית במשך שנה ולצורך כך נבדקו עשרות ספרים בשפות שונות של נבואות נוסטרדמוס ,הוכן תמליל אנגלי מדוייק ככל האפשר ומתמליל זה הוכן הנוסח המלא של נבואות נסטרדמוס בשפה העברית.מן הסתם הוא התבסס על גרסה אחרת של הנבואה.
    כך שנראה שניתן לסמוך על גרסת בן מרדכי ,הרבה יותר על מאשר על גירסתך שמבוססת על קריאה שטחית.
    בכל מקרה כאמור למעלה:בדיקה יסודית של האירועים שהתחוללו בחודש יולי 1999 מראה מעבר לכל ספק אפשרי
    האירוע היחיד שהתחולל באותו חודש שהוא מתאים באיזו שהיא צורה למה שמתאר נוסטרדמוס בגרסאות השונות
    של הנבואה הנ”ל הוא עלייתו לשלטון בישראל של אהוד ברק ,ולא יעזרו כל ההתפתלויות המגוחכות על כך שכביכול נוסטרדמוס התייחס דווקא לאיזו רעידת אדמה זניחה ודווקא לגביה היה צריך למסור את התאריך.. .
    אל תאמיני לי תבדקי בעצמך כאן :
    http://he.wikipedia.org/wiki/1999

  9. בנבואת מלאכי כתוב בסיום בתרגום לאנגלית :

    Peter the Roman, who will pasture his sheep in many tribulations, and when these things are finished, the city of seven hills [i.e. Rome] will be destroyed, and the dreadful judge will judge his people. The End

    ובתרגום לעברית של אינגה מיכאלי:

    “בימיה האחרונים של הכנסייה הנוצרית הקדושה ימלוך פטרוס הרומאי שיביא על צאן מרעיתו מצוקות רבות ,ובסופן בעיר שבע הגבעות ,ישפוט השופט הנורא את בני האדם כולם.”.

    ( הסוד השלישי ,ע’ 324)
    אם סופרים אותם, האפיפיור הנוכחי, פרנציסקוס המכונה שם “פטרוס רומנוס” (פטר מרומא), אמור להיות האחרון שיישא בתפקיד. בתקופתו, כך נאמר, יידעו הכנסייה ומאמיניה סבל רב, ובסופו של דבר תיחרב העיר רומא.

    והנה, יש מי שהכריז לפני כמה חדשים כי מטרתו הסופית היא החרבת רומא: מנהיג צבא הטרור דאע”ש, אבו־באכר אל־בגדדי. הוא ואנשיו אינם מסתירים את שאיפתם לכונן ח’ליפות עולמית, ומכריזים כי יהרסו את בירת הנצרות הקתולית.
    בימים האחרונים סניף דאעש בלוב השתלט על איזורים בלוב רצח שם עשרות נוצרים קופטיים,והכריז כי מטרתו הסופית היא כיבוש רומא.
    האיטלקים מתייחסים לאיום זה במלוא הרצינות כי אחרי הכל לוב אינה רחוקה כל כך מאיטליה.
    האם נבואת מלאכי הולכת ומתגשמת בימיו של פרנציסקוס ?
    אולי זה מה שהביא להכרזתו של פרנציסקוס לאחרונה, כי בימינו מתחוללת מלחמת עולם שלישית..

  10. עוד אפיפיור שיפרוש? שנתיים לכהונת פרנסיסקוס .
    האפיפיור: כהונתי תסתיים מוקדם מהצפוי
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4636804,00.html
    אתמול ציינו ברחבי העולם שנתיים להיבחרו של האפיפיור פרנסיסקוס. בראיון רמז שהוא עשוי ללכת בדרכי קודמו בתפקיד שהיה לראשון שפורש זה 600 שנה. “זה יכול לקחת 5-4 שנים, אולי אפילו פחות”. ולמה הוא הכי מתגעגע?
    האם כהונת האפיפיור תהיה קצרה מהרגיל? אתמול (ו’) ציינו בעולם הנוצרי שנתיים להיבחרו של האפיפיור פרנסיסקוס. בראיון שהעניק לכתב ממכסיקו אמר האפיפיור כי ייתכן שכהונתו תסתיים בקרוב. “יש לי הרגשה שכהונתי תהיה קצרה”, אמר.

    “זה יכול לקחת ארבע או חמש שנים”, ציין פרנסיסקוס בן ה-78. “אני לא יודע, אולי זה ייקח שנתיים או שלוש עד שאסיים את תפקידי. האל שם אותי כאן לתקופה קצרה”.

    פרנסיסקוס החליף בשנת 2013 את האפיפיור בנדיקטוס ה-16, שהיה לאפיפיור הראשון זה 600 שנה שפרש מתפקידו. “לא צריך לייחס את הפרישה של בנדיקטוס כיוצאת מן הכלל. הכס הקדוש הוא מוסד וכך צריך להתייחס אליו”.

    הראיון עם האפיפיור שיקף שוב את פתיחותו של הכס הקדוש שלא נראתה כמותה זה שנים רבות, בין היתר לקבלתה המסוימת של הקהילה הגאה, לקבלת תיאוריית המפץ הגדול ואפילו לאי-שלילת דיאלוג עם ארגונים כמו דאעש.

    העיתונאי המכסיקני שאל את פרנסיסקוס למה הוא הכי מתגעגע מאז שנכנס לתפקידו ולא יכול כבר לעשות. “הייתי מאוד רוצה ללכת לפיצריה ולקנות לעצמי משולש מבלי שיזהו אותי”, אמר האפיפיור.

  11. האפיפיור פרנסיסקוס מודה כי ארגון טרור זדוני כלשונו פועל כארבע מאות קילומטרים מדרום לסיציליה — בלוב. לדבריו, אפשר שטרוריסטים, ככל הנראה אנשי דעאש, יסתננו לאיטליה במסווה של פליטים. עם זה קרא האפיפיור למדינות אירופה לקבל את הפליטים המידפקים על דלתותיהם. הוא הדגיש כי ביום הדין ייבחנו המדינות שהפליטים ביקשו להכנס אליהן אם קלטו אותם או שבחרו לדחות אותם.
    http://www.iba.org.il/bet/bet.aspx?type=1&entity=1118126
    הטרוריסטים בלוב בכל מקרה מודיעים על כוונתם לפלוש לאיטליה ולרומא בהקדם.

  12. לאלי אשד שלום וברכה,

    רציתי להפנות את תשומת לב הקוראים לחלק ניסתר ממה שקורה מאחורי הפרגוד לעניות דעתי.

    King thinks that this tradition “savours too much of Alexandrian philosophy to demand any credit,” to which we demur. The shape and form of the wings of the two cherubim standing on the right and left sides of the Ark, these wings meeting over the “Holy of Holies,” are an emblem quite eloquent in itself, besides the “holy” Jod within the ark! The Mystery of Agathadaemon, whose legend states, “I am Chnumis, Sun of the Universe, 700,” can alone solve the mystery of Jesus, thenumber of whose name is 888.” It is not the key of St. Peter, or the Church dogma, but the narthex — the wand of the candidate for initiation — that has to be wrenched from the grasp of the long-silent Sphinx of the ages
    http://www.sacred-texts.com/the/sd/sd2-2-06.htm

    בגמטריה – שמעון פיטר בן יונה=888

    מתי 16:17
    Jesus replied, “Blessed are you, Simon son of Jonah, for this was not revealed to you by flesh and blood, but by my Father in heaven. 18 And I tell you that you are Peter,[b] and on this rock I will build my church, and the gates of Hades[c] will not overcome it. 19 I will give you the keys of the kingdom of heaven; whatever you bind on earth will be[d] bound in heaven, and whatever you loose on earth will be[e] loosed in heaven.
    https://www.biblegateway.com/passage/?s … tthew%2016

    בהקשר ל-111+1 האפיפיורים(תגובה לפני אחרונה בקישור הבא).

    https://www.no-666.com/2009/07/11/%D7%94%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%AA-%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%A1%D7%A4%D7%A8-%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%94/

    liber aleph
    http://www.sacred-texts.com/oto/aleph_index.htm

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

10 − חמש =