סמלי האפיפיורות

האפיפיור בנדיקטוס השש עשרה הודיע השבוע  על פרישתו המפתיעה מהאפיפיורות .לרגל זה אנו מביאים קטעים  מספרו  הנמצא כעת בשלבי עריכה של הסופר יצחק גלעד שדן באפיפיור  בספרו ומעלה את השאלה: האם יש קשר בין ההתפטרות ובין נבואות מלאכי שחזו במאה ה-16 שבנדיקטוס יהיה האפיפיור הלפני אחרון ?

האפיפיור בנדיקטוס השש עשרה הודיע השבוע  לחלוטין במפתיע על פרישתו מהאפיפיורות ועזיבתו את הארמון בוותיקן על מנת לחיות במינזר.הסיבות ? מיסתוריות למדי.
.בנדיקטוס הוא האפיפיור הראשון מזה מאות שנים שפרש מהאפיפיורות בעודו חי.
בהיסטוריה הארוכה של האפיפיורות הצליחו למצוא רק שתי דוגמאות נוספות של אפיפיורים קודמים שעשו זאת. כל השאר העדיפו למות כשהם נושאים בתפקיד.
מדוע פרש בנדיקטוס ? זאת שאלה גדולה שמעסיקה את כולם.


ייתכן שהסיבה היא מבעיות בריאותיות בלבד ,האפיפיור הזקן מרגיש ששוב אינו יכול לתפקד כהלכה ומעדיף לפרוש ולהשאיר את העבודה לאחרים.
אך לא מן הנמנע גם שהוגשו לו בידי מישהו או מישהם ( אולי אנשי כנסיה ,ואולי נציגי אירגון פשע או אירגון ביון ) עובדות מביכות  שעצם חשיפתן בתיקשורת הייתה עלולה לפגוע בשמו הטוב ובשמה של הכנסיה והוא העדיף לפרוש ולמנוע  בכך את החשיפה .
אם כך היה העובדות האלו מן הסתם לא יתבררו בזמן הקרוב לפני מותו של האפיפיור. בכל מקרה אם זה כך הרי הייתה זאת אחת מפרשיות הסחיטה המוצלחות ביותר בהיסטוריה האנושית שהביאו לפרישתו של אפיפיור מכהן..

מי שלא מופתע מהודעת הפרישה של האפיפיור בנדיקטוס ה-16 הוא הסופר והתסריטאי יצחק  גלעד  (מחבר הספרים החור באוזון , מגילת הצלב ) שבימים אלו נמצא בעיצומה של עריכת ספרו האחרון “דם הפרעונים”,  ספר העוסק בסיפור בו מעורב הוותיקן ובראשו האפיפיור הנוכחי.

בספרו זה מתאר הסופר כיצד  בנדיקטוס ה-16 הידוע בכנויו “הרוטווילר של הכנסייה” מתעמת עם נציג הוותיקן ששלח על מנת לחבל בניסיונם של קבוצת נוכלים ומדענים לשבט את פרעוני השושלת ה-18.

האפיפיור מבקש למחוק כל זכר מאותם אנשים  שלקחו חלק במה שהוא מכנה “המשחק באלוהים”,  וזאת כחלק ממדיניותו הבלתי מתפשרת בכל הקשור בהפלות ,המתות חסד, הומוסקסואליות ועוד.

מגילת הצלב

עלילת הסיפור מתרחשת ממש בשנים אלו , תחילתה בנאפולי  איטליה (כנסיית סאן גנ’רו) בקריית הוותיקן ומסתיימת במצרים בעמק המלכים.

ציטוט: מהספר

מחדר עבודתו בדירתו  “דירת הפונטיף” (appartamento pontificio ) שבקריית הוותיקן , לאחר שהסיר את גלימתו ,הוא עמד שעה ארוכה משקיף ממרומי הקומה השלישית העליונה לעבר כיכר פטרוס הקדוש חושב על שיחתו האחרונה” ,

“אז כדאי שתתחיל להאמין בנבואת האפיפיורים” הדהד קולה במוחו. 

בנדיקטוס ה-16 הכיר היטב את הנבואה עוד הרבה לפני שפורסמה לראשונה בשנת 1595 על ידי ארנולד די ויון, ההיסטוריון בנדיקטי, בספרו “ליגנום ויטאה” (Lignum Vitæ).

אותה נבואה המיוחסת למלאכי הקדוש (1094 – 1148) הארכיבישוף של ארמה (כיום בצפון אירלנד), נבואה ובה  112 פסקאות כתובות  בלטינית. כל פסקה  ופסקה מתארת אחד מהאפיפיורים של הכנסייה הקתולית, החל מהאפיפיור סלסטינוס השני, שהחל את כהונתו בשנת 1143, ועד האפיפיור האחרון המכונה “פטרוס הרומאי”, אשר על פי הנבואה בעת כהונתו תחרב רומא.

עוד לפני בחירתו לאפיפיור, שיערו שהאפיפיור שייבחר לאחר  מותו של יוחנן פאולוס השני ישתייך למסדר בנדיקט הקדוש ,אשר סימלו הוא ענף עץ הזית.

הוא רצינגר לא היה בנדיקטיני,  אבל מכיון שנולד ב-16 באפריל ,יום חגו של הקדוש הנוצרי בנדיקט ג’וזף לברה (  1748 –  1783), בחר לעצמו את השם בנדיקטוס ה-16, האפיפיור האחרון שמיוחס לו המספר הסידורי ה- 111  לנבואת האפיפיורים.

ברגעים אלו נזכר בלבטים הרבים שהיו לו בבחירת הכינוי שבחר מאחר ומעולם לא השתייך למסדר זה. האם  בתוך תוכו רצה שכינויו זה יגשים למעשה את הנבואה האומרת שהאפיפיור האחרון של הכנסייה הקתולית, יבחר במוטיב גדולת עץ הזית        (Gloria   olivae) המהווה את סמלו של פטרוס

הוא זכר את הכתוב בפסיקה האחרונה של הנבואה :

 “בעת הרדיפה הסופית של הכנסייה הרומית הקדושה, יישב על הכס הקדוש פטרוס הרומאי, אשר יאכיל את העדר בעת סבל רב. וכשאלו תכלנה, תיהרס העיר היושבת על שבע הגבעות, והשופט הנורא ישפוט את עמו”.

(“In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oues in multis tribulationibus: quibus transactis ciuitas septicollis diruetur, & Iudex trem?dus iudicabit populum suum. Finis.” )

עכשיו , לאחר שגבריאלה העלתה את הנושא דאגה אחזה בו : 

“האם אני  יוזף רצינגר ,בנדיקטוס ה-16 פטרוס הרומאי, “פארו של עץ הזית” אהיה האפיפיור האחרון של הכנסייה הקתולית שיביא לסופה ??? לא לפני שאאכיל את עדר מאמיניי בסבל רב?” הוא שאל את עצמו ולנגד עיניו עולה הפרסקו של פייטרו פרוג’ינו שבקפלה הסיסטינית  בו נראה ישו מעניק את מפתחות מלכות  השמים לפטרוס ,

“האם עליי נגזר לסגור מעגל ?,להחזיר לישו את מפתחות מלכות השמים שנתן לשליחו פטרוס האפיפיור הראשון??” הרהר, אצבעותיו ממששות בלי משים את טבעת הדייג שעל אצבעו.

נבואת מלאכי באפיפיורים שקדמו לו דייקה בפסוקיה. מי שהיה קודמו יוחנן פאולוס השני שכונה בנבואה De labore Solis, עמלה של השמש, נולד בזמן ליקוי חמה ומת בזמן ליקוי חמה. קודמו יוחנן פאולוס הראשון המכונה בנבואה  De medietate Lunae “של חצי הירח”  , נולד בעיר קנאל ד’אגורדו, במחוז הכנסייתי בלונו (באיטלקית: “ירח יפה”) .  יוחנן ה 23 כונה רועה וימאי, והוא כיהן כאפיפיור מעבר לים….

ככל שנזכר בכינויי שאר האפיפיורים הוא החל  יותר ויותר לחשוש שהנבואה הולכת ומגשימה את עצמה.

“אם נגזר עליי להיות אחרון האפיפיורים רצוי שבאמת  אדאג לכך שלא יישאר זכר לשיבוט, כדי שהקשורים לרעיון השטני הזה ייעלמו מן העולם” חשב לעצמו, “ולאחר מכן אתפטר מתפקידי”.

נוסיף שעל פי נבואת מלאכי האפיפיור שיבוא אחרי בנדיקטוס הוא שאמור להיות האפיפיור האחרון.

בנדיקטוס אמור להיות האפיפיור ה-111, ומחליפו, האפיפיור ה112 ברשימה  המכונה ברשימה “פטר רומאנוס”, הוא לדברי מלאכי האפיפיור האחרון. בזמנו, כך לפי התחזית, יסבלו הכנסייה ומאמיניה סבל רב, ובסופו של דבר תיחרב העיר רומא.

והנה הנבואה  בגירסה הלטינית :

 persecutione extrema S.R.E. sedebit.
Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus, quibus transactis civitas septicollis diruetur, & judex tremedus judicabit populum suum. Finis.

ובתרגום לאנגלית :

In the extreme persecution of the Holy Roman Church, there will sit [i.e., as bishop].
Peter the Roman, who will pasture his sheep in many tribulations, and when these things are finished,
the city of seven hills [i.e. Rome]
will be destroyed, and the terrible judge will judge his people. The End.

האם זה מה שהולך להתרחש  בתקופת כהונתו של האפיפיור הבא?

נחכה ונראה.מן הסתם גם האפיפיור  לשעבר בנדיקטוס שאולי יאריך ימים יצפה בסקרנות  ממקום מושבו במנזר  ביורשו ,על מנת לראות :האם הנבואה תתגשם או שלא?  

ראו עוד על האפיפיור בנדיקטוס

צופן בנדיקטוס

נבואות האפיפיורים בויקיפדיה

Photo

 

 

 

9 תגובות

  1. הנבואה אכן מזוייפת.היא יוחסה לנזיר בשם מלאכי במאה ה-12. אבל מקורה ככל הנראה רק מסוף המאה ה-16.
    אבל ללא קשר לכך שמוצאה בזיוף יש הטוענים שהיא עדיין מדוייקת ונותנת פרטים מדוייקים לגבי כל אפיפיור . .סביר להניח שכמו נבואת 2012 שיוחסה לבני עם המאיה גם היא תתברר כעורבה פרח לאחר שיעלה אפיפיור נוסף לאחר האפיפיוור הבא.
    אבל כל זמן שזה עוד לא קרה,יש אפשרות מסויימת שהיא תתגשם,אולי בצורת כיבוש איסלאמי של רומא שכיבושה והחרבתה הוא אכן משאת נפש של פעילי הגי’אהד העולמי היום , ומן הסתם הכל יזכרו אותה במהלך שלטונו של האפיפיור הבא. .כמו נבואת 2012 במהלך שנת 2012.

  2. הדיון הפרטני ביותר המוכר לי לגבי נבואת מלאכי מתקיים בדף הדיון בויקיפדיה באנגלית לגבי נבואה זאת,למי שמתעניין בהחלט שוה לקרוא :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Prophecy_of_the_Popes
    יש שם למשל ויכוח האם “פטרוס רומנוס ” האפיפיור האחרון היה קיים כבר במהדורה המקורית של “הנבואה ” מ-1595 ? או שמה הוא התווסף רק למהדורה אנגלית מהמאה ה-19?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Prophecy_of_the_Popes#Originally_only_111_popes._112_was_added_later
    אני איני מתיימר לחוות דעה בעניין הזה מה גם שאיני מבין לטינית.אבל מעניין לקרוא את הויכוח בין שני המומחים הביבליופילים בנושא שיש שם וחבל שהם לא מפרטים יותר.

  3. אפיפיור חדש עלה לשלטון בקריית הוותיקן ברומא לאחר תהליך בחירה קצר באופן חסר תקדים ,פרנציסקוס ,מנהיג רוחני חדש ליותר ממליארד קאתולים. אלא שהאפיפיור הזה אינו אפיפיור רגיל יש המזהים אותו עם האפיפיור פטרוס רומנוס שבנבואה מהמאה ה-16 הוצג כאפיפיור האחרון של הכנסיה..ועל כך נשאלת השאלה ,מדוע הבחירה של האפיפיור הזה הייתה קצרה כל כך ? והאם הוא עומד להיות האפיפיור האחרון ?
    ראו
    צופן פטרוס רומנוס
    http://www.yekum.org/2013/03/%d7%94%d7%a6%d7%95%d7%a4%d7%9f-%d7%a9%d7%9c-%d7%a4%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a1-%d7%a8%d7%95%d7%9e%d7%a0%d7%95%d7%a1/

  4. שיאריך ימים ותהיה איתו רוח הקודש
    יש נבואה אחרת טובה יותר לעיר רומא וכך גם לאירופה (התחלפות מעצמות)

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

ארבע × שלוש =