מכתב  שנשלח לראש המוסד.

 ראש המוסד  שלום לך :

על פי הדיווחים מי שלוחצים על החמאס ועל הפלסטינאים לפתוח באינתיפאדה שלישית ,הם האיראנים.

מדוע בעצם?

מה איכפת לאיראן מה קורה בישראל הרחוקה מגבולותיה.?יש לה מספיק בעיות אחרות.אולי בעיקר כסוג של נקמה ילדותית ,   כדי שגם ישראל שאותה מחשיבה איראן כאוייבת תהיה עסוקה בסכסוך אלים כשם שאיראן עסוקה כעת בסיכסוך אלים ליד גבולותיה בסוריה שם מתים אנשי משמרות המהפכה האיראניים וגם לוחמי החיזבאללה הלבנוניים הממומנים בידי איראן בהמוניהם. סיכסוך שעליו מוציאה איראן כסף רב שאותו אינה יכולה להרשות לעצמה לבזבז.

עוד דוגמה לקוצר הראות האיסטרטאגי של איראן,המדינה שפעם פיתחה את השחמט היא כיום מדינה שסובלת מטירוף מערכות  איסטרטגי הפועלת בעקביות  כנגד האינטרסים ארוכי הטווח שלה עצמה.

שהרי האינטרסים  האמיתיים של איראן היא לשתף פעולה כנגד כל מי שאינו מוסלמי סוני קיצוני.  האויב הגדול של השיעה השולטת באיראן.האוייב של איראן אינו ישראל שהצמרת האיראנית הצהירה פעם אחרי פעם אחרי פעם על כוונתה להשמידה.

האויב הגדול היא סעודיה הוהאבית שבה שולטת כת  קיצונית שאנשיה טבחו בשיעים שוב ושוב לאורך ההיסטוריה.אבל מאז עלייתו של חומייני לשלטון ב-1979 וביתר שאת מאז עלייתו של חמינאי לשלטון ב-1989 איראן פועלת להשגת החלשתה וחיסולה של ישראל.

זה לא ישתנה כל זמן שחמינאי מאמין אובססיבי בחזון השמדת ישראל  הוא בשלטון וככל הנראה לא ישתנה גם בימי השליט שאחריו שיש סבירות להניח שיהיה קיצוני לכל הפחות כמוהו.רק אחרי השליט שאחרי הבא זה אולי יתחיל להשתנות.

מה אפשר לעשות עם מדינה כזאת שפועלת מתוך סוג של טירוף איסטרטגי?

הבידוד  והחנק הכלכלי של איראן הוא בהחלט שיטה טובה. כל זמן שחמינאי ותומכיו  בשלטון  יש להגיע למצב שהמעצמה המטורפת הזאת שוב לא תתעניין בעניינים המרוחקים מהגבולות  שלה. ושוב לא יהיו לה  יכולת לבצע או אף  להתעניין בתוכניות  גלובאליות כל שהן.השליטים יהיו עסוקים מידי בנעשה במחוז של איספאהן נניח ולכל היותר בנעשה באזרבירג’אן ובעיראק  השכנות שמעבר לגבולותיהם  ,ולא יהיה להם שום כוח ואנרגיה  וכסף לבזבז על איזורים מרוחקים יותר מטהרן.

 יש לדאוג לכך שהחנק הכלכלי יהיה  כזה שבסופו של דבר שירותי הביון שלהם יגיעו למצב שבו הם יצטרכו לפטר את קוראי העברית שלהם ,למשל את המומחה לעברית שלהם שקורא ומדווח על מאמר זה.הם לא יוכלו להרשות לעצמם  להתעניין  בצורה אובססיבית בישראל ,כפי שהמצב עכשיו

[Iran Revolutionary Guards]

דגל “משמרות המהפכה “האיראניים ..

בנתיים ישראל   והמוסד יכולים  לפעול באיראן דווקא בקרב “משמרות המהפכה ” הגוף הצבאי החזק ביותר באיראן שיש כל סיבה להניח שינסה  להשתלט מבפנים על השלטון באיראן בשלב כלשהוא .

הללו עסוקים כעת בלחימה נוראית בסוריה כנגד המורדים שם ,והם חווים כעת את מה שהאמריקנים חוו בוייטנאם ,ואת מה שהסובייטים חוו באפגניסטן ,דהיינו את קוצר ידה של מעצמה כנגד כוחות מורדים  פנטיים.   כאשר הלחימה בסוריה תסתיים וכוחות משמרות המהפכה שם יחזרו לאיראן הם יחוו את אותם הדברים שאותם חוו הלוחמים האמריקניים בוייטנאם בשובם הביתה בזלזול ובסלידה של האוכלוסייה האזרחית כנגדם.ויווצר אצלם ( עם לא נוצר כבר עכשיו ) רצון עצום להחליף את השליט שהביא עליהם את  תחושת ההשפלה הזאת.

את זה .יש לנצל.

אני מציע  שסוכנינו באיראן יצרו קשר עם   קצינים וחיילים של “משמרות המהפכה”  הלוחמים בסוריה ושיצאו ממנה ויפעלו לשכנעם שיש מקום  להיאבק ולהחליף את החבורה ששולטת בה כיום לטובתה של איראן עצמה.

יש כעת לבצע תחקיר מפורט על חיילי משמרות המהפכה שלחמו ולוחמים בסוריה לברר מי מהם הם בעלי כישורי מנהיגות,ולפנות אליהם כאל מנהיגים פוטנציאליים שעימם נשתף פעולה  בהפלת השלטון הנוכחי שהביא עליהם עצמם אסון.. .

אנשי “משמרות המהפכה” האיראניים.

לאחר שהחבורה השולטת כעת באיראן  תופל  או בידי אנשי “משמרות המהפכה” או בידי האזרחים האיראניים עצמם יוכלו ישראל ואיראן בשלטון חדש שיכול להיות מורכב מאנשי “משמרות המהפכה ”  בוגרי סוריה לחזור לאיסטרטגיה נורמאלית של שיתוף פעולה כנגד האימפריה הסונית הרצחנית שעלולה לקום באיזור

.גם  אירגון החיזבאללה הפרו איראני  שמאויים כעת בידי הסונים ישולב באיסטרטגיה הזאת.וכל כלי הנשק שאותם צבר במשך השנים יכוונו על מקום אחד דמשק של האל קאעידה.   

ראה בעניין זה  גם

האפוקליפסה השיעית

שלושים שנות החיזבאללה

דגל איראן  

 

 

תגובה אחת

  1. נשיא איראן היוצא מחמוד אחמידנג’אד אמר פעם שהיהירות תפיל את המערב. בנתיים היהירות מפילה את איראן לאט אבל בביטחה.מדינה יהירה כל כך קשה למצוא על הגלובוס.ולמרות כל הדיבורים על פיקחות והתיחכום של האיראנים הרי דוגמאות נוספות למדיניות מטומטמת כמו שאלו צאצאיהם של מפתחי משחק השחמט הפעילו בעשרות השנים האחרונות קשה מאוד למצוא. גם בודדו את עצמם באופן הרמטי מהעולם ועכשיו רק צפון קוריאה וראשי המיליציות בשאר אסאs/וראשי המיליציות בשאר אסא…ד ונסראללה הם ידידיהם.
    גם איש לא מאמין למילה אחת ויחידה שלהם בשום עניין.אם הם ישמיעו לשם שינוי איזה דברי אמת ייתייחסו אליהם אוטומטית כשקר נוסף.
    גם הרסו לחלוטין את הכלכלה שלהם שקורסת באיטיות אבל בביטחה עם העיצומים עליהם.
    ועכשיו הם בעימות הולך ומתעצם עם האיסלאם הסוני הקנאי שהם בטיפשותם חש/בו שיוכלו להנהיג וכעת הוא פונה כנגדם ולא ינוח ולא ישקוט עד שישמיד אותם.בעלי הברית הטבעיים שלהם הם סין והמערב.וגם ישראל .
    אבל הם כבר שרפו כל גשר אפשרי עם המערב.
    ואלה הקימו פעם בימי כורש אימפריה.לא יאמן.כנראה שהגנים של ממציאי השחמט נעלמו. המנהיגות הנוכחית באיראן היא ערמומית אבל מאוד לא חכמה כפי שמראה המצב הנוכחי שהם הביאו איליו את ארצם והוא מחמיר מיום ליום למרות ניסיונותיהם להעמיד פנים שהם מעצמה המאיימת על כל האיזור .ויש כמה עיתונאים אידיוטים בישראל שמאמינים להעמדת הפנים שלהם..
    המצב בשטח הוא ( אם כי בהחלט ייתכן שחמינאי עצמו אינו מודע לכך מאחר שיועציו משקרים לו ) שהטבעת או עניבת החנק סביב tיראן מתהדקת והולכת מידי יום ביומו.
    ולא רק בסוריה ששם מתים מידי יום אנשי חיזבללא ומשמרות המהפכה למאותיהם ובקרוב מאוד לאלפיהם. שם זה רק הכסף הקטן. המצב הגרוע באמת הוא בעיראק שהיא לכאורה מדינת חסות איראנית אבל שם בקרוב עלולה לפרוץ מלחמת אזרחים עם המיעוט הסוני ואז תהיה שם סוריה שנייה רק בקנה מידה ענק. מה יעשו האיראנים אז? ישלחו שוב את צבאותיהם להקזת דם נוספת?.הם הרי טובים באיומים כנגד המערב ,אבל לא בלחימה מתמשכת כנגד צבאות מתאבדים נחושים כפי שיש לסונים.
    מבחינתנו לטווח הקצר זה מה שאנו רוצים שיעשו לטווח הארוך אנחנו זקוקים להם ולשיתוף פעולה נגד הסונים הקנאיים.כך שבכל מקרה יש להביא להפלת המשטר המטורף שלהם כבר בעתיד הקרוב. לפני שכל הקזת הדם הזאת תתחולל באופן מאסיבי והאיראנים יפסיקו להיות שימושיים אפילו כבני ברית בגלל הנזק המונומנטלי שהם יחטפו שיהפוך אותם שוב לאומה מסתגרת בעצמה ומנותקת מהעולם כפי שהיו במאה שעברה

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

7 + 13 =