מזה כמה שנים יש שני פסטיבלים או כנסים בסוכות ששניהם עוסקים במדע בדיוני ופנטזיה בספרות ובמדיה  שכל אחד מהם נקרא “אייקון ” מסיבות  משפטיות -משפחתיות  ( אין כאן טעות ) מסובכות שאין טעם להיכנס אליהן . שני הפסטיבלים ללא קשר לשם הזהה יצרו  כל אחד לעצמם את הזהות המיוחדת מאוד שלהם.  פסטיבל “אייקון ” של האגודה הישראלית למדע בדיוני  שם יותר דגש על הזהות הלא פרופסיונאלית -קהילתית של יוצריו  חובבי המדע הבדיוני והפנטסיה,בעוד שכנס “אייקון -TLV, שם דגש על המומחיות של המשתתפים בו כסופרים ובמאים מקצועיים ומדענים ידועים בתחומם וכו’.

וכתוצאה כל אחד מהם מיועד לכאורה לפלח קצת שונה של אוכלוסייה.

והנה הפרטים על כנס “אייקון תגליות”.

הפסטיבל למדע בדיוני – “ “אייקון 2012: תגליות”, הפסטיבל ה-16 למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים, יתקיים בתאריכים 4-2 באוקטובר 2012 במתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א’ ברח’ שפרינצק 4 (סמוך לרח’ הארבעה) בתל אביב ובמתחמים סמוכים. הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל, ובשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא”י – ארגון מנגה ואנימה ישראל, וקהילות נוספות. מידע מלא באתר: http://www.iconfestival.org.il/2012/

 תומר שלו, ממארגני הפסטיבל, ציין כי הפסטיבל חוגג השנה את שנתו ה-16 עם הנושא השנתי “תגליות”.  “הפסטיבל מציע כ-200 אירועים שונים, ביניהם מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, הופעות מוזיקליות והקרנות סרטים”, הדגיש שלו. הפסטיבל מעניק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, משעות הבוקר עד לשעות הקטנות של הלילה, בכמה אולמות במקביל ובמתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים.

 הפסטיבל משלב תכנים אקדמיים לצד פעילויות הפונות לקהילות החובבים. כחלק מהכנס האקדמי של הפסטיבל אנו שמחים לארח את מיטב החוקרים בישראל. במסגרתו נגלה כמה דברים מדהימים על עולמנו, נטעם מעולם הספקנות המדעית ונשכיל בתחומי האסטרונומיה והמדעים המדויקים, כמו גם מדעי הרוח, החברה והיהדות. רצועת הרצאות תוקדש גם לנושאים ספרות, קומיקס, אנימה טלוויזיה וקולנוע. כמו כן נערוך כמה אירועי מחווה לכבוד סופרת הפנטזיה אן מק’פרי שהלכה השנה לעולמה.

 כמדי שנה מצפים לכם גם מופעים חינמיים לציון פתיחת הפסטיבל וסגירתו, במסגרתם יוענקו פרס עינת לסיפורי מקור חדשים ופרס גפן לספרים ולסיפורים הטובים ביותר בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה שראו אור בעברית בשנה החולפת. ההצבעה לפרס גפן תיערך במהלך הפסטיבל. מידע נוסף על הפרסים תמצאו באתר הפסטיבל.

 הפסטיבל מציע למבקריו גם מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז’אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל. כחלק ממנו אנו מפעילים עבור מבקרי הפסטיבל את דוכן היד השנייה הגדול בישראל למוצרי מדע בדיוני, פנטזיה, משחקי תפקידים ועוד – פריטי וינטאג’, ספרים נדירים, סרטים, אקשן פיגרס ושלל מציאות. בפסטיבל תפעל גם השנה זירת קרבות גלדיאטורים עתירת אקשן במשך כל ימי הפסטיבל.

אתר הפסטיבל

 

8 תגובות

  1. 1.אהבה בתולית
    ………………………בהמשך………………………
    TAYPOS (SIENCE FICTION )2
    ………………………………………………………………

    רכב החלל החייזרי הותיר אחריו טביעות חותם לא שגרתיות.על פני הקרקע היו סימנים בצורת KEO .הוא הגיח לזמן מאוד קצר ..דקות ספורות לא יותר,הנחית צוות שמספרו בגבול הדו ספרתי ..ושב למסלולו הרגיל כלעומת שבא. עד כאן איש לא ראה כלום להעיד עליו ולספר משהו על דמויות החייזרים או צורתו הגיאומטרית של רכב החלל המאוייש. בחדשות יצאה הודעת הרגעה מסודרת לאזרחים מטעם הדובר לבטחון לאומי ..בין היתר נאמר למי שראה דמויות שונות מבני תמותה להודיע בהקדם האפשרי למוקד החירום .עד כאן ההודעה.
    הצוות שנחת הותיר שובלים של צעדים גדולים מהרגיל שסימנם Y מבנה הטבעה רגלי מסוג זה חריג מוזר ומשונה וטרם נראה בגלובוס כדור הארץ שלנו.הם התפרסו לפי התוכנית המקורית והסודית והתחלקו לזוגות.מטרתם היתה אחת ויחידה ללכוד 12 בני אנוש שיבחרו בקפידה מדוקדקת .. רצוי מאוד שיהיו רכים בשנים כדי שתהיה אדפטציה אופטימלית..ולהקים עבורם מושבה חדשה בחלל שתקרא KERPOS קרוב מאוד לכוכב MERCURI .תזונתם היתה מחית SLEK הולוגרמית .ידיהם מזיזים דברים מרחוק על ידי קרני הולוגרמה .הם גם יכלו להיות בלתי נראים לפי דרישה ..בינם לבין עצמם הם ראו אחד את השני . לעומתם בן התמותה לא ניחן בכושר חוש ראייה X-RAY רנטגני כשלהם . היתה להם תכונה ייחודית להם ורק להם ,והיא היכולת לטעון בתוך שניות לקורפוס המוח שלהם כל שפה קיימת עלי אדמות וזאת בטכניקה של העתקה נצרבת ונמחקת.תכונה ייחודית זו תאפשר להם אחר כך לפענח בתקשורת שדרים ותמסורות של בני התמותה ולתעל אותם לפונקציות המועילות להם בהגשמת היעדים לפי הסדר הכרונולוגי בתוכנית.

    ההוראות היו חד משמעיות להשיג את היעד והמשימה בשלמותה . בתדריך המוקדם הודיעו להם מראש שיקחו בחשבון שרובם לא ישרדו אבל מספיק שזוג אחד ישרוד על מנת להוביל את ה 12 למטרה . מי שלא ישוב .מקור משכנו ב ADOR ,קברי המלכים במרקורי ,יונצח כסמל לדורות הבאים לעד…כבוד גדול מאוד שלא יסולא בפז.

    הם גילו ששינוי אחד ויחיד בקוד צופן הגנטי של הגן האנושי ה DNA .. יאפשר לבני התמותה לשרוד עד 12 שנה מחוץ לחלל ..מעבר לכך זה לא אפשרי כיוון שתהליך ההזדקנות היה כה מהיר ביחס לבני האדם בכדור הארץ.במעבדות החלל שלהם הם תכננו כל פרט אפשרי לתרחישים שונים.כך למשל סוג הדם של ה 12 חייב להיות מזן נדיר שהוא AB ואסור שיהיו טעויות בענין הזה .הם באו מוכנים לכל האפשרויות.כמו כל ארגון ממודר מסודר ומאורגן היתה ביניהם היררכיה מובנית של פיקוד וכללי משמעת נוקשים ביותר.הצייתנות לביצוע הפקודות היו מעל לכל.היתרון היחסי שלהם על פני בני אנוש היה שאי אפשר היה להבין מה הם אומרים..ובמילים אחרות מה שבן התמותה כינה “שפה חייזרית” וזה יתרון משמעותי מאוד בתנאי לוחמה טקטית ופסיכולוגית בערפל המטושטש והלא ידוע.

    המפקד הבכיר BRAT הוציא פקודה מבצעית חשאית ראשונה לכל הצוותים ..כרגע לא עושים כלום חוץ מתפעול תפקודי שוטף והכרחי וכמובן להפעיל כפקודה מספר אחת את -GENDER כינוי מוסכם לתכונה הידועה להיות בלתי נראים לבני תמותה.ושלא יהיה שום ספק הציות העיוור לפקודה מוחלט.סגנו SKEY לא בזבז זמן ועיין הולוגרמית בתוכניות ובתרחישים .העשייה היא חלק מאוד משמעותי בחייו וללא זאת הוא פשוט יקפא אם לא ישבוק חיים כמצב גרוע יותר.

    השלב הבא יהיה מבצע האיתור של ה 12 מבצע ייחודי מורכב ויוצא דופן במיוחד וכמו כל התחלה קשה ומפרכת ככל שתהיה צריך להתחיל איפה שהוא ובזרגון המקובל להפשיל שרוולים..אז יצאנו לדרך.

    הגורל נחת על מי שכינויו בשפתם MULOCK .מולוק הוא השופט בבית המשפט המחוזי בדרום דקוטה ,הוא נודע לשמצה בסביבתו הקרובה כיוון שהוא חסר רחמים לפושעים הכבדים שאיתם הוא ממצא את הדין ללא כחל וסרק.הוא בטוח שהכלא מקום מבטחם ומאמין שהמחלקות הטיפוליות השונות יתקנו בהם ליקויים ופגמים ויוציאו אותם לאחר תום המאסר ראויים להיקלט מחדש בחברה נורמלית ונורמטיבית. אצלו היושר הוא דרך חיים ,10 הדיברות לא תגנוב,לא תנאף ולא תחמוד וכן הלאה שגורים אצלו כתורה שבעל פה.הוא דוגמא ומופת לזולתו.אמרותיו:”מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך” פועלו בזמנו הפנוי לצוד דגים גדולים במרחבי האוקיאנוס עמוק בתוך הים ,וככל שהדג שצד גדול יותר כך שמחתו והנאתו הם עד קצה השמיים. וההפך, יום לא מוצלח יקלט היטב במראה פניו הלא מסבירות פנים . אם התמזל מזלך הרע להישפט אצלו באותו יום עגום מצבך בנקודות יהיה חסר.בין היתר הוא גם מחפש זקנים זקנות ונכים להעביר אותם את הכביש המסוכן והסואן ,לכן גם הוא מאוד רגיש במיוחד ומעניש ביד לא סולחת לאותם פושעים חוטפי ארנקים בשווקים,ושודדים שנטפלו להם . הוא גם נרתם לפעילויות התנדבות בבתי תמחוי, חלוקת מזון ,שמיכות לחורף מחסה זמני לחסרי דיור ותרופות לנזקקים. עד כאן מולוק בעצמו.

    למזלו הרע הוא נפל בגורל לאחר דיון בפורום ותאם לקריטריונים הנכונים .בין היתר סוג דמו היה AB ,כמו כן היו לו ילדים בגילאי 3-8 ואשתו היתה בהריון של החודש ה-6 וסומן כאובייקט מועמד ראוי ואפשרי להכלל בין ה 12.פורום הפיקוד העליון קיבל דיווח ראשוני ורק הוא יכל לאשר המשך חקירה ומעקב .התשובה לצוות בזוגות לא איחרה לבא ,יש אישור להמשך מעקב ,על החתום BRAT בכבודו ובעצמו.

    BRIZMIZ – בריזמיז איתור מספר 2 ,כינויו “הגוף “או בשפת חבריו הקרובים “השמן “כינוי נוסף “הרגזן העצבני” . משנתו הסדורה:הבא להרגך תטמון לו פח . נולד לא טוב .בטרום לידתו לאימו היה דימום ברחם וכמעט הפילה.הוא אוכל המון ,בעיקר עוגות קרם שמנת וחמאה,מחפש להיות כל הזמן בקרבת אוכל ומזון .לכן עיסוקו הקבוע חייב להיות כטבח , שוטף כלים או מגיש מזון במסעדות, קייטרינגים ובתי הארחה …אחרת ..פשוט אין לו קיום .ועוד נחזור אליו.

    FENSO- “איש הגדר” כינויו “פרנסואז” “היתוש הצרפתי” משנתו הסדורה של איתור מספר 3 שהוא לא מחליט כלום, מסכים עם כולם,מצטרף לכולם,והעיקר לחיות על חשבון אחרים..סוג של פרזיט עלוקתי,הוא גם תצפיתן ישלו משקפת ,מציץ לבחורות ולפרטיותם של אחרים בחורי קירות ומחלונות גבוהים.נהנתן,שתיין כרוני.סמים,בחורות הם מחמד נפשו.למזלו הוא מוכשר באופן יוצא מהכלל בריקוד, יודע לארגן מסיבות וזה מקנה לו יתרון בקרב בנות המין היפה.לא בוחל לזלול גוקים,תולעים ,זחלים ושרימפסים חיים

    המשך יבוא…

    —————————————————————————
    אהבה בתולית

    אהבה בתולית

    רוצה אותו שיפנה לי מקום בחיי ובליבו גם
    והוא יבוא בחלומי ויופיע שוב
    אם תרצי תרדמי אסופה בידיי
    בואי הוא קורא לך בואי

    מביטה בראי פני את ערגת ים האהבה
    אני הנערה הצעירה האשה במנעול אהבתה הבתולית
    נשואה בלידתי לגבר חיי צעיר ששר לך
    אהבה אהבה אהבה

    את לי כמו כפפה בלב קעקוע
    באצבעי הטבעת ערגת כלולות אהבתינו
    האם תחזור להיות שלי כמו פעם צלם אהובי
    בואי הוא קורא לך בואי

    השמש והירח באביב האהבה והתינוק בהריונך
    החטא הקדוש של נישואי בוסר בשפתייך וטוהר לשונך
    צחקי בקולך נפנפי בשערך הביטי בעינייך
    בואי הוא קורא לך בואי

    כי סערת אליי אשה את אשה
    בואי הוא קורא לך בואי
    אהבה אהבה אהבה
    האם תחזור להיות שלי כמו פעם צלם אהובי

    • ואם היית ואינך

      ויום יבא ותשובי אל ביתי
      בין קירות שוממים שידעו לדבר
      על אהבתינו שהיתה ואיננה

      על שולחן ביתי מונחת מפית התחרה
      למזכרת לי ממך יפתי
      גם אם את אינך

      רבים הזכרונות והסיפורים
      לעטוף בהם את הכאב
      ועדיין לגעת בך ללטף ולמשש

      ואולי יבוא יום
      בו תעשי דרכך אלי
      בפעם האחרונה ולו גם בחלום

      גם אם את אינך

      • ואם היית ואינך

        ויום יבא ותשובי אל ביתי
        בין קירות שוממים שידעו לדבר
        על אהבתינו שהיתה ואיננה

        על שולחן ביתי מונחת מפית התחרה
        למזכרת לי ממך יפתי
        גם אם את אינך

        רבים הזכרונות והסיפורים
        לעטוף בהם את הכאב
        ועדיין לגעת בך ללטף ולמשש

        ואולי יבוא יום
        בו תעשי דרכך אלי
        בפעם האחרונה ולו גם בחלום

        גם אם את אינך

  2. מר אשר פרי היקר.
    תגובות מאין אלה לרשימה שאינה קשורה אליהם כלל אסורות באיסור חמור. כאן זה לא פח זבל שאתה יכול להשליך בו מה שאתה רוצה.
    אתה רוצה שמשהו שלך יתפרסם ב”יקום תרבות “? שלח לעורכים והם יחליטו.
    כל תגובה נוספת מסוג זה שלך תימחק.

    • לכבוד מר אלי אשד
      שלום וברכה
      אני מתנצל מראש על בורות וא ידיעה.. אני מבין ש..לשלוח לעורכים הכוונה ל”שלחו חומרים ” בכל מקרה סליחה . ברככת חג סוכות שמח …אשר פרי

  3. הזקן

    הזר בו עוטר הוא את ראשו
    ברכת חלום
    הזקן בעיניים טובות שתיין הולל
    עיניו הכחולות
    הוי כמה פילגשות הותיר ועלמות
    מאהבה להשתגע
    ירוק הוא ופורח
    לשתות את מי הים המלוחים
    אל תיגע בי זהו הפרי האסור
    חכה עד שאבשיל מבתולי
    ואבא אליך לפתע במתיקות
    הזקן מביט בעיניים עורגות
    לא כתמול שלשום
    כוחו תש ואינו יכול
    רק לראות בהרהור של חטא
    לגעת להתבשם ולהרדם
    ליד גופי הערום
    איך אפשר

  4. ההד החוזר

    אם תבואי אז נדע

    ערגת אהבים אחרונה
    לזכר ימי העבר
    לפני שתלכי לאחר
    עוד לראות
    במתק שפתייך
    חיוכך וקולך

    אם תבוא אז תדע

    שאינך האחד שלי לאהוב
    בור לך אחרות במרעה השדות
    אל תאהב כמו פעם
    כי החץ כבר מורעל

    לו ידעתי סוררה
    לאן שתלכי כאימך הרעה
    במעונך אבוי בעולמנו
    מי אתה שתדע אל תבוז אל תשאל
    זה נגמר איש יקר זה הסוף

    התזכרי את אהבתינו של פעם
    בקולי אל הקיר אדבר
    וההד החוזר אלי אלי
    וההד החוזר אלי אלי

  5. נערתי

    לך אקטוף ורדים
    ושושנים בצבעים
    לך אלגום כוסית יין
    אדום מתוק

    ואם לא די בזאת
    ארקוד סביבך במעגל
    כי את השושנה

    נערתי
    אקרא בשמך לבא
    את שערך ללטף
    כי את יפה מאוד

    ואם לא די בזאת
    בך לגעת נשיקה לתת
    כי נעמת לי מאוד
    ואת איתי נערתי

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שלוש × 1 =