הנה שני דברים שקרו במהלך ארבעת הימים האחרונים:

ביום ששי האחרון הבורסה של ניו יורק סיימה את המסחר בעליות שערים מתונות מאוד, של פחות מרבע אחוז.

לעומת זאת מניית אמאזון (AMZN), עלתה בכמעט ששה עשר אחוזים. הסיבה לעליות היא הכנסות ורווחים גדולים מן הצפוי, והסיבה לאלה היא, במידה מרובה, מכשיר הקינדל פייר.

יש לי מכשיר קינדל פייר, ואני לא חושב שהוא משהו, על כך אולי באחד המדורים הקרובים, אבל חשוב להבין שהמכשיר שיש לי הוא במידה מרובה לא המכשיר שיש לאמריקאים, שקנו ממנו מאז הושק משהו כמו עשרים מיליון יחידות.

המכשיר עולה רק מאתיים דולר. בעבור זה אתה מקבל (אם אתה אמריקאי), מחשב לוח בגודל של שבעה אינץ’ שיכול להציג סרטים, לאחסן מוזיקה, להתקין אפליקציות, וגם (ובעיקר) לקרוא ספרים.

בדו”ח עסקי שפרסמה אמזון לשנת 2011 היא טענה כי המכירות הדיגיטליות שלה הוכפלו בשנה זו לעומת השנה הקודמת. שבעים אחוז מן המכירות הדיגיטליות של אמזון הם מספרים.

אגב, כל מי שמעוניין בכך יכול לרכוש גם מכשיר קינדל זול יותר, בארבעה דגמים שונים (מלבד הפייר). המכשיר הזול ביותר עולה 89 דולר.

כך בארבע השנים האחרונות היצע הספרים של אמזון עלה בערך פי 20, ומחיר מכשיר הקינדל הזול ביותר ירד בערך פי חמש. זה לא פלא שהחברה מרויחה ומרויחה היטב.


אבל עוד דבר קרה במהלך הימים האחרונים. מכשיר האייפד החדש (מעתה אקרא לו כאן אייפד 3, למגינת לבה של חברת אפל) הושק בישראל ביום ששי. במקרה הייתי בחניות אופיס דיפו ביום ששי, ויכולתי להשוות את תצוגת המסך של השלוש החדש לשתיים הישן. ביום ששי באופיס דיפו של מודיעין לא הציגו את השלוש, אלא רק את השתיים, אבל אשה אחת באה לשם והראתה לי את שניהם להשוואה.

התצוגה של השלוש הייתה הרבה יותר טובה. הרבה הרבה יותר טובה.

במוצאי שבת קרה לי משהו קצת מצחיק. נכנסתי לחנות אופיס דיפו בקניו הנגב, והמוכר אמר לי שרק מחר יציגו את השלוש, אבל שהוא השווה את השתיים והשלוש, ולא ראה שום הבדל בתצוגת המסך.
ואז אתמול אני חושב שהבנתי על מה הוא מדבר. ניסיתי לקרוא ספרים בתוכנת אייבוקס של אפל על האייפד שלוש. (אגב אתמול בביג של באר שבע כבר אי אפשר היה לראות את השתיים, אלא רק את השלוש. שינוי מהיר חבר’ה).

פשוט מאוד, התוכנה של אייבוקס הייתה גרסה מאוד ישנה, שלא מנצלת את המסך החדש והמדהים של האייפד שלוש. למעשה רוב התוכנות שהיו מותקנות על האייפד היו לא מעודכנות (מלבד חברותינו הציפורים הכועסות, והטמבל ההוא שרץ כל הזמן).

בכלל, משום מה נראה לי שחברת איידיגיטל לא מודעת לפוטנציאל של ספרים אלקטרוניים בעברית, וזה חבל, כי האייפד מציג אותם הרבה יותר טוב מאשר כל מכשירי הקינדל (עוד על כך באחד המדורים הקרובים).

גם חברת אפל ראתה גידול של עשרות אחוזים במכירות הדיגיטליות שלה בין 2010 ל 2011, אלא שלא במפתיע רוב המכירות של אפל היו מוזיקה ואפליקציות, ורק מיעוטן היו ספרים (אפל לא מפרסמת את החלוקה למוצרים הדיגיטליים השונים).

גם אם נעריך כי מתוך מכירות דיגיטליות של 4 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2011 רק עשרים אחוז היו ספרים, עדיין נגיע לשמונה מאות מיליון דולר ברבעון. זה לא באמת כל-כך מעט.



11 תגובות

  1. ואני נתקלתי בחודשים אחרונים בשני מכרים שהם בגדר סוכני מכירות חינם של הספר האלקטרוני ומדברים כל הזמן על התפעלותם מהקינדל .הם מדברים עליו בפני כל מכריהם.
    מה שנקרא “מפה לאוזן “.

  2. אני בעד מכשיר הקינדל, זה רק מעצבן אותי שאני לא יכול להתקין עליו אפליקציות, או לראות סרטי וידאו.
    וכן שהוא לא מציג ספרים בעברית.
    עוד על כל אלה בהמשך המדור…

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

עשרים − 18 =