Dick Tracy Heb.jpg

האיפון של דיק טרייסי.

ביום פרסום מאמר זה ב”יקום תרבות ” הרביעי באוקטובר 2011 יוצאת לשוק בעולם גירסה חדשה של המכשיר הפלאי “אייפון ” מעין טלפון-מחשב נייד כל יכול והרבה הרבה יותר מזה.כל העולם עוצר את נשימתו בציפיה ליום הזה על מנת לראות את האיפון החדש.

ובמקביל גם כן ברביעי באוקטובר 2011 מלאו 80 שנה בדיוק להופעתו הראשונה של גיבור הקומיקס האמריקני השוטר דיק טרייסי.שהוא הראשון שהשתמש במכשיר דמויי אייפון עוד לפני עשרות רבות של שנים.

עשרות שנים לפני שהיה הארי המזוהם של קלינט איסטווד סמל לשוטר הקשוח והקטלני אך גם הישר היה לפניו באותה המשבצת גיבור הקומיקס דיק טרייסי ,. בניגוד להארי המזוהם של קלינט איסטווד שפרש זה מכבר לפנסיה דיק טרייסי  פעיל עד עצם היום הזה כשוטר ברחובות העיר שיקאגו חמוש באמצעי הטכנולוגיה המתוחכמים ביותר לצד שני אגרופיו אקדחו ומוחו.

ועבורו  “האייפון ” לא יהיה בגדר חידוש כלל.

80 שנה להולדתו של דיק טרייסי.

ביום ה-4  אוקטובר יצאה לשוק גירסה חדשה של המכשיר איפון ,

וגם כן ב-4 לחודש אוקטובר מלאו 80 שנה לדיק טרייסי השוטר הטכנולוגי שלראשונה השתמש במכשיר נייד כזה עוד ב-1946

דיק טרייסי היא סדרת המשטרה המפורסמת ביותר בעולם הקומיקס, וסדרת ההרפתקאות הוותיקה ביותר בכלל. אמנם היו כמה סדרות הרפתקאות בקומיקס עוד לפני שנוצר דיק טרייסי ,אנניי היתומה ,( סדרה ששרדה שמונים ושש שנים שיא שטרייסי עצמו עדיין צריך לעבור ) סדרת הרפתקאות הג’ונגל טרזן,  סדרת המדע הבדיוני באק רוג’רס ופופאי המלח של אלזי סגאר כולן מ-1929.

אולם באף אחת מהן לא הייתה את האלימות ולימים המתח והאימה העירונית מלווה בהומור שחור משחור של סיפורי דיק טרייסי.

טרייסי הוא גדול הבלשים של עולם הקומיקס עם היוצא דופן האפשרי של בטמאן איש העטלף שכמה הנבלים שלו נוצרו בהשראת הנבלים של דיק טרייסי ,אבל בהחלט לא אף אחד חוץ ממנו.

הסדרה שנוצרה ב4 באוקטובר 1931 בידי צ’סטר גולד וקיימת ברציפות מזה שמונים שנה מתארת את הרפתקאותיו של שוטר קשוח ונועז בשיקאגו ( שאמנם שמה אינו נזכר ) שורצת הפשע ומתארת את הרפתקאותיו במאבקים נגד יריבים מוזרים וגרוטסקיים מאין כמוהם שמזכירים את היריבים של הבאטמאן ,אלא שאלו הם כולם חיקויים של יריביו של דיק טרייסי.

צ’סטר גולד ( 1900-1985) יוצר הסדרה היה ב1931 קומיקסאי מצליח באופן בינוני עם פרודיות על סרטים אילמים וקומיקסים על ספורט לרשותו. באותה התקופה תקופת היובש שבמהלכה נאסרו המשקאות החריפים וכתוצאה פרחה המאפיה שהבריחה משקאות. מסביב לו בעיר שיקאגו השתולל הפשע המאורגן שסומל בידי דמותו של הגנגסטר אל קאפונה שאמנם בראשית שנות השלושים נשלח לכלא אך לא על מעשי שוד ורצח אלא על התחמקות מתשלום מס.

בדעתו של גולד שרתח מזעם מחוסר האונים של החוק והיה בעל דעות שמרניות ימניות קיצוניות על הצורך בחוק וסדר עלה הרעיון של שוטר בבגדים אזרחיים ,דיק טרייסי מישהו שיזכיר במקצת או בהרבה את אליוט נס האיש ששלח לבסוף את אל קאפונה לבית הכלא. .מישהו שיצוד את כל אותם עבריינים ובמקום לקרוא להם את זכויותיהם לא יהסס לירות בהם אם יהיה בכך צורך. וישלח אותם לכיסא החשמלי כאשר לא יירה בהם.

צ’סטר גולד .

הקומיקס החל להתפרסם ב4 באוקטובר 1931 בעיתון בעיר דטרויט והפך להצלחה וסנסציה מיידית .דיק טרייסי היה מה שתושבי ארה”ב שסבלו רבות מעולם הפשע ושנמאס להם מהמאפיונרים הרצחניים והשחצנים מהשופטים ועורכי הדין הרמאים ואנשי החוק והפוליטיקאים המושחתים רצו לראות בעיתוניהם. ויש להניח שהייתה זאת האלימות המסוגננת והלא מסוגננת וגם הדרכים הביזאריות של חיסול פושעים שונים ועבריינים גרוטסקיים ומפלצתיים שונים שמשכה לקומיקס קוראים רבים.

אחד הסיפורים הראשונים תיאר כיתד הפך טרייסי לשוטר. במקור טרייסי היה אזרח רגיל וממוצע בעל כוונות טהורות עד לחטיפה בידי גנגסטרים של חברתו “טס לב-טהור ” שבמהלכה נרצח אביה של חברתו בעל מעדניה פשוט . טרייסי הזועם החליט לעשות מעשה והצטרף למשטרת שיקאגו ולכד את הפושעים האשמים.בכך הוא נלחם את מלחמתו של המעמד הבינוני שהרגיש את עצמו כמאויים בידי גורמים עבריניים שונים.

ושם הוא נשאר למשך שמונים השנים הבאות על תקן השוטר האידיאלי נחוש בדעתו להילחם בפשע במכל מקום שבו הוא נמצא בשיקאגו וגם במקומות אחרים בכדור הארץ וגם בחלל.

יריביו הראשונים של טייסי היו צפויים טיפוסים שהיו לקוחים ממדורי הפשע בעיתונים ומהסרטים גנגסטרים ,חוטפים שודדי בנקים עורכי דין של המאפיה,פוליטיקאים מושחתים ואחרים. גולד התבסס בסיפוריו ישירות על כותרות העיתונים ומדורי הפשע של התקופה.

בולט בין כולם היה ביג בוי מאפיונר שהתבסס ישירות על הגנגסטר האמיתי מאוד אל קאפונה שהופיע עוד בסיפור הראשון על טרייסי. נוכחותו בלטה מאוד בשנים הראשונות לפעילותו של טרייסי הן כיריב קבוע והן כאוייב מאחורי הקלעים שמניע את האירועים ומפעיל אנשים גם אם אינו נוכח בעצמו בעלילה.

אלא שבשלב מסויים אל קאפונה המודל האמיתי ל”ביג בוי ” נרקב בבית הכלא וכל הפושעים הרגילים שודדי הבנקים ואנשי הכנופיות שהתפרסמו בתקשורת האמריקנית מסוגו של דילינגר בוני וקלייד נלסון פני תינוק ואחרים מצאו את עצמם מאחורי הסורגים או כמה אמות באדמה. גולד החל לחפש סוג אחר של נבלים כדי לשמור את העניין של קוראיו. כמו אל קאפונה במציאות גם “ביג בוי ” נעלם מהקומיקס וחזר רק כעבור שנים רבות וזה כדי להיהרג בסיום הסיפור. אך הוא חזר שוב בגרסה הקולנועית של דיק טרייסי בכיכובו של וורן ביטי שבו מגלם אותו אל פאצ’ינו בתפקיד יריבו הגדול של טרייסי.

בהדרגה כל אותם פושעים ריאליסטיים אפילו יותר מידי הוחלפו ביריבים מסוג אחר לגמרי פושעים גרוטסקיים ומעוותים הן פנימית והן חיצונית שפניהם ושמותיהם היו רמז לפעילויותיהם והם סימלו רשע מוחלט. טיפוסים כמו החפרפרת ( גנגסטר מתחת לקרקע( “מר בריבי ( משחד )אספון שלח ראשי אדם מצומקים הבלנק “אדם חסר כל פנים ” שלמעשה הלבש מסכה חסרת תווי פנים וורמי בעל פני התולעת פני שזיף ,ראש שטוח ,מצח ( סוכן נאצי ) גמגמן .,מענה ,”פני מלאך ” “חצי וחצי ” .החולדה איש קטן דמוי חולדה ששאל פעם את הוריו העוורים אם הוא נראה להם מצחיק. מהם נמצאו מוות איום כמו מעשיהם .מהם שנורו בראשם או נצלבו ועוד צורות מוות זוועתיות כיד הדמיון הטובה על גולד.

כאשר נשאל מדוע הפושעים שלו הם כל כך מכוערים בניגוד למציאות הייתה תשובתו של גולד “הפשע הוא מכוער” .

חייו של טרייסי היו של סכנה בלתי פוסקת .הוא נפצע פעמים רבות סבל עיוורון כתוצאה מחומצה שהוטלה על פניו נדקר עונה. קשה לחשוב על קומיקס אחר בעיתונים האמריקנים שהיה הכל כך מלא בצרחות תחנונים בהכאות יריות שריפות דקירות סכין,עינויים וכל סוג אחר של אלימות שניתן להעלות על הדעת.

דיק טרייסי מול כל יריביו השונים.

גם בני משפחתו סבלו איומים שוב ושוב ולפעמים גם נחטפו הוכו וניצלו רק ברגע האחרון ממש. ארוסתו שזרקה אותו שוב ושוב מעליה עד שהתרצתה וחזרה עליו.באחת הפעמים שהיא זרקה אותו אחרי שלא מצא זמן להינשא לה היא פגשה שחקן בייסבול מקצועי והתחתנה עימו .הנ”ל התגלה כרוצח שרצח את דודתו העשירה שלא היכניסה אותו לצוואתה ועוד ביום נישואיו לטס. טס גילתה את הרצח והיתמוטטה ,בעלה ניסה לרצוח גם אותה אך טרייסי היציל אותה ברגע האחרון והייתה זאת פילגשו של הבעל הרצחני והבוגדני שחטפה את הכדורים שנועדו לטס ובכך היצילה את חייה.הבעל הרצחני חטף את גופת פילגשו המתה וקפץ עימה מעל צוק גבוה.

טס החליטה אחרי כל זה שכבר עדיף לה להישאר עם דיק והם התחתנו ב1949 לאחר 18 שנות חיזורים ואירוסין ( שהוא אמנם פרק זמן קצר למידי של חיזורים בהשוואה למקובל בעולם הקומיקס ).

ניתן לאמר שהיה זה גולד שהכניס את הנושאים של מתח ואימה ואלימות קשה לתוך עולם הקומיקס מוטיבים שלא היו קיימים בו לפניו. בקומיקס הייתה אידיאולוגיה קשוחה ביותר של “עיין תחת עין ” כל מי שביצע פשע אכזרי סופו היה אכזרי לפחות באותה המידה .

האיפונים של דיק טריסי

גולד נודע במחקרים המפורטים שביצע על שיטות וצורת העבודה של המשטרה ושהה זמן רב במעבדות פשע על מנת לתאר אותן בצורה מדוייקת.והוא אהב לתאר את הטכנולוגיות של המחר כמו את אלו של היום.החל מ-1946 דיק טרייסי השתמש בטכנולוגיות מתקדמות ביותר שהקדימה את זאת של רוב בני תקופתו בעשרות שנים. ב-1946 הוא השתמש בשעון המכיל מכשיר קשר ורדיו משדר דו-כיווני ומצלמת וידאו רמקול וכפתור לקבלת הודעות. האיש שהמציא את השעון הרדיו הדו כיווני היה “מבריק ” מדען צעיר שהתעוור כתוצאה מניסוייו ששאף לשפר עימו את גורל האדם. המדען הצטרף לתעשיין עשיר שמימן את המצאותיו ולימים התברר שהוא בכלל אביו. טרייסי הגדיר את הרדיו ( שהופיע לראשונה בקומיקס עוד ב13 בינואר 1945) כ”המצאה של העשור “. למעשה יש כאן חיזוי של הטלפון הסלולארי עוד שנים לפני זה שהוצג לראשונה בטלוויזיה בסדרת המדע הבדיוני ” סטאר טראק”.

לימים ב-1964 הפך שעון הרדיו הדו כיווני לשעון טלוויזיה משדר דו-כיווני ושנים לאחר מכן ביוני -1986 לשעון מחשב דו –כיווני שהוגדר כ”מעבדת פשע שלמה על כף היד”. .

משעון מחשב זה הייתה גישה ישירה למחשב המרכזי במפקדת המשרה וכתוצאה גישה ישירה לטביעות אצבעות רשיונות נהיגה וכלי שנשק שונים ואפילו גלאי שקר שניתח את קולו של חשוד שנחקר. ..שימושי מאוד עבור שוטר ברחוב. היה בו גלאי מתכת המאפשר לזהות חומרים כימיים ,הוא מספק נתונים על סוגי דם ,רעלים וגם את השעה והיום .ובנוסף לכל אלו הוא שימש כמסך טלוויזיה דו כיווני . בנוסף לכל הדברים השימושיים האלו הוא יכול היה לזהות את בעליו על פי פעימות ליבו.

לא כל כך שונה ממכשיר האיפון של היום.

דיק טריסי על הירח

בשנות השישים שיא עידן החלל הוא אף יצא לירח ועזר לאנשי הירח ( כן הירח היה מיושב בעולם של דיק טריייס ) להתמודד עם עולם הפשע ,אך מאז העדיף להתמקד בנעשה בכדור הארץ.

דיק טרייסי הפך לא רק לסמל השוטר הקשור אבל הישר שנים לפני “הארי המזוהם ” של קלינט איסטווד אלא גם כתוצאה לסמל של ההתקדמות המדעית והטכנולוגית של עולם המלחמה בפשע והקומיקס וגולד זכו על כפך בפרסים רבים מסוכנויות חוק.

בשנות השישים החליט גולד להכניס את דיק טרייסי לעידן החלל והסדרה הפכה למדע בדיוני טהור אם כי גולד לא הודה באמת בכך לעולם. ב1962 המליונר הסמית יצר ספינת חלל מגנטית שבאמצעותה אפשר היה להגיע לירח. ובכך החל עידן החלל של דיק טרייסי.

רכב החלל המגנטי של דיק טרייסי.

גולד טען “למרות שאינני נביא אני באמת מאמין שזה אכן יתרחש ,הכוח המגנטי יהפוך לכוח מנוע כשם שהאש והגופרית משלחים היום טילים. אני סבור שהשיט בחלל יהפוך יום אחד לעניין פשוט”.

אמן.

בקומיקס החלו מעתה להופיע מספר גדול של המצאות מדהימות שהעמידו בצל את המעבר מהרדיו המשדר הדו כיווני לטלוויזיה משדרת דו כיוונית”.

על הירח החל טרייסי וחבריו להילחם בפשעים מסוג חדש וגם ישן . הירח נמצא כמיושב בידי דמויי אדם בעלי קרניים שהיו מסוגלים לקיים יחסי מין עם בני אדם. בנו המאומץ של טרייסי התחתן עם “עלמת הירח ” בתו של מושל הירח ב-1964 ו. לביתם הייתה אנטנה וידיים בעלות יכולות מגנטיות .

סיפור דיק טרייסי מ-1964. השוטר פוגש את יצורי הירח.

בתיאור זה של קיום יחסים מיניים בין בני גזעים שונים הקדים הקומיקס את סטאר טראק. משטרת שיקאגו קיבלה טכנולוגיות שונות מאנשי הירח והם הפכו לסטנדרטיים במלחמתה כנגד הפשע. אלו כללו מכוניות אוויר .מאידך גם הנבלים הפכו ליותר טכנולוגיים ומתוחכמים. אחד מהם מר אינטרו היה רק קול חסר זהות שאיים לשלוט בעולם כולו בדומה לנבלים של ג’מס בונד. הוא הושמד לבסוף במחבואו או על אי מרוחק בידי קרן לייזר.

גולד ראה בכך שמירה על חוד החנית של הטכנולוגיה. הוא המין והצהיר על כך בקומיקס שהמדינה שתשלוט במגנטיזם תשלוט ביקום.

עד שהיגיע הנחיתה לירח של 1969 ושום עיר של בני ירח לא נמצאה שם.התברר סופית שהירח הוא לחלוטין חסר חיים .גולד החליט להחזיר את טרייסי הביתה לשיקאגו להילחם בפושעים ארציים יותר.

( בניגוד לכל שאר הכותבים על דיק טרייסי אני דווקא מאוד מחבב את הסיפורים המדעיים בדיוניים האלו על הרפתקאותי של טרייסי הדמות לעין מקדים של איש החוק בריטי העתידני “השופט דראד” אבל כל מי שאי פעם כתב על דיק טרייסי רואה בסיפורים אלו כנקודת שפל ).

בשנותיו האחרונות התבלט גולד יותר ויותר כאיש ימין שמרני קיצוני שראה בחוקים החדשים של זכויות האדם כאיום על החוק והסדר .

גולד כתב וצייר את הקומיקס עד 1977 במשך 46 שנים. לאחר פרישתו תפסו את המשוכות אנשים אחרים כמו סופר הבלשים מקס אלן קולינס שצימצם למינימום את האלמנטים המדעיים בדיוניים של דיק טרייסי וניסה להחזיר את הקומיקס לשורשיו.

בין השאר הוא החזיר את אוייבו הראשון של טרייסי הגנגסטר “ביג בוי ” המבוסס על אל קאפונה שהוא האחראי למות אביה של טס טרוהארט לימים אישתו ואם בנו של דיק טרייסי .מאידך הוא הקפיד להרוג באותו סיפור את אשת הירח אישתו של בנו של דיק טרייסי שנהרגה בטעות בידי פושע שרצה לפגוע בטרייסי כדי ללקט את הפרס על ראשו שהיצגי ביג בוי . לנתק את הקשרים עם בני עמה מהירח שמכאן ואילך יעלמו מהקומיקס.

גולד לא התלהב מהצורה שבה מותנה האידיאולוגיה הקשוחה של טרייסי של “עין תחת עין ” והוא דרש ב-1981 להסיר את שמו מהסדרה.

ב-1992 קולינס סולק והוחלף בידי כותבים אחרים.אך הקומיקס ממשיך עד עצם היום הזה.

דיק טרייסי.ציור מאת אנדי ורהול  1960

לדיק טרייסי הייתה השפעה על אמנות הפופ. האמן הידוע אנדי וורהול יצר כמה ציורים שלו בשנות השישים ואלו הפכו ליצירות ידועות ונמכרו בסכומים עצומים שהצייר המקורי לא ראה כמוהן עד אז.

בשנות התשעים היה ניסיון להחזיר את דיק טרייסי בחזרה לתודעה הציבורית עם סרט עמוס תקציבים של וורן ביטי בתפקיד דיק טרייסי והזמרת מאדונה בהפקת חברת וולט דיסני. אך הסרט נכשל. אם כי וורן ביטי תיכנן לו המשך  שלא יצא לפועל.

צפו במקדימון הסרט :

בכל אופן הסרט   תרם להחדרתו  של דיק טרייסי, לזמן קצר  לפחות, לתודעה של הישראלי שעד לסרט  לא שמע עליו מעולם.

בעברית דיק טרייסי היה בגדר בלתי ידוע עד שיצאו על הדמות שני הספרים האלה. ועד היום הם נשארו בגדר יחידים במינם על הדמות בעברית:

1. ג’ון מור דיק טרייסי במאבקו נגד העולם התחתון / אייר קיל בייקר עברית – תרגום וכיתוב – חיים ניר ; ת”א [=תל אביב] : לילך 1990.

‬סיפור מצוייר המשמש כ”הקדמה ” לעלילת הסרט של וורן ביטי ..

Dick Tracy Heb.jpg

2. דיק טרייסי בלש הקומיקס המפורסם ביותר בעולם / ערך ביל קרוג; תרגום וכתיבה חיים ניר פתח תקוה : לילך, 1991

ספר המביא היסטוריה של דיק טרייסי וסיפורים ידועים שונים שלו מתקופותיו השונות.

3. מספר פרקים  מסיפור של דיק טרייסי הופיעו במגזין “עיתון הקומיקס” בעריכת בת שבע וכטפונגל ב -1992 ,כסיפור “לבקשתך ” לבחירת הקוראים.אך שוב הוא לא זכה להצלחה.

דיק טרייסי ב”עיתון הקומיקס “. תודה לבלוג “עולם  הקומיקס “.

כמו הסרט כל שלושת הגלגולים של דיק טרייסי כספרים ובמגזין   לא זכו להצלחה בישראל.ודיק טרייסי נעלם מאז מהשפה העברית.

אל קאפונה נגד דיק טרייסי

בספר יש הקדמה ארוכה ואינפורמטיבית ,אך היא מלאה בשגיאות מוזרות שקשה להאמין שהן תוצר של המהדורה המקורית. בין השאר נטען שם שהקומיקסאי אל קאפ יוצר סדרת “אבנר הקטן ” שבה הופיעה פארודיה ארוכת ימים על דיק טרייסי היה זהה עם הגנגסטר  המפורסם משיקאגו אל קאפונה שנקם דרכו את נקמתו ב”דיק טרייסי”.

וכך נכתב ב”הקדמת המערכת ” :

אל קאפונה שעל פי דמותו נכתב הסרט “הסנדק ” מככב גם בעלילות “דיק טרייסי “.הקומיקס היווה השראה לפארודיה שנכתבה על ידי הפושע של אמריקה ,אל קאפונה ,על הבלש המפורסם ביותר באמריקה דיק טרייסי.אל קאפונה פנה אל צ’סטר גולד וביקש את הסכמתו לכתיבת פרודיה על דיק טרייסי .צ’סטר גולד הסכים וכך החלה תקופה ארוכה שבה פרסם אל קאפונה ,ראש המאפיה בשיקאגו בעיתונים שונים פארודיה על דיק טרייסי בשם “דיק חסר הפחד “.

הוא אפילו שיבש במהלך פרסום הפרודיה את שמו של יוצר הסדרה.כאן ניתן לראות שהשראתו של דיק טרייסי הייתה כה רבה עד כי איש העולם התחתון ,אל קאפונה ,ראה לנכון להגיב בדרך יצירתית ( במסגרת החוק שלא כדרכו מימים ימימה ..)” .בקומיקס הלועג לדיק טרייסי כלוחם ללא לאות בפשע המאורגן.יש כאן דוגמה חיה כיצד בקומיקס המציאות והדמיון מתערבים בינהם עד כי קשה להפריד בינהם.”

עד כאן חיים ניר.

סיפור מקסים הלוואי שהוא היה נכון ומצער מאוד שהוא בכלל לא נכון. אל קאפונה הגנגסטר כלל לא עסק בחייו בקומיקס, או בכתיבה או בציור. את שנותיו האחרונות הוא בילה בבתי סוהר וכחולה במחלת מין חשוכת מרפא ולא בכתיבה ובציור.

ביג בוי ” בגילומו של אל פאצ’ינו בסרט “דיק טרייסי ” בכיכובו של וורן ביטי. הדמות מבוססת ישירות על אל קאפונה.ויקיפדיה.

בהחלט ניתן לשער ש”דיק טרייסי ” שאחת הדמויות בו “ביג בוי”  התבססה ישירות עליו אכן עורר את זעמו שכן מן הסתם גם הוא קרא את הקומיקס כמו כולם.אבל אם כך היה הוא לא עשה דבר בעניין.

היוצר של “דיק חסר הפחד ” שאליו מתייחסים כאן היה קומיקסאי בשם “אל קאפ” ( מ”צ’פלין ” דווקא ולא מ”קאפונה ) שהיה יהודי ולא איטלקי ש”דיק חסר הפחד” היה חלק מסדרת קומיקס סטירית שלו בשם “אבנר הקטן”. קאפ אכן לעג בסיפוריו בצורה סרקסטית לגולד ולגיבורו והלעג הזה אכן הטריד את גולד,אבל לא היה לכך שום קשר לנקמה אמנותית של גנגסטר של עולם הפשע ובוודאי לא אל קאפונה. לאמיתו של דבר לא ידוע לי על שום גנגסטר בהיסטוריה שנקם את נקמתו דרך האמנות.הללו בדרך כלל העדיפו לנקום את נקמתם עם כלי נשק.

יש לשער שהשגיאה הביזארית הזאת היא תרומתו של המתרגם לעברית חיים ניר אולי כסוג של הומור,קשה לי מאוד להאמין ששגיאה כזאת יכלה להופיע במהדורה המקורית של הספר.

אבל בכל מקרה יש בה הטעיה של הקוראים.

בכל מקרה לאחר 80 שנה של פעילות משטרתית בלתי פוסקת דיק טרייסי עדיין חי ופעיל ולוחמני. אלא שלאחר שמונים שנה גם לאזרח הממוצע ברחוב שמשתמש באיפון יש כיום את אותה גישה לאמצעים טכנולוגיים שהייתה לטרייסי מאז שנות ה-40..

עם זה טוב או רע זאת כבר שאלה אחרת.יש מקום להניח שדיק טרייסי הבלש השמרני לא היה מתלהב מטכנולוגיות כאלו בידי האדם הרגיל ברחוב מאחר שהן בקלות יכולות לשרת גם את עולם הפשע שבו נילחם טרייסי ללא הפסקה מזה שמונים שנה.

ראו עוד :

דיק טרייסי הקומיקס

דיק טרייסי בויקיפדיה

פרטים על טרייסי

דיק טרייסי בטונפדיה

המוזיאון של דיק טרייסי

אתר לאיסוף דיק טרייסי

בלוג על ההתפתחויות העכשוויות בסיפורי דיק טרייסי

אלבומים של דיק טרייסי

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 1

כרך 1

Complete Chester Goulds Dick Tracy Volume 2 (v. 2)

כרך 2

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 3

כרך 3

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 4 (v. 4)

כרך 4

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 5

כרך 5

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 6

כרך 6

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 7

כרך 7

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 8 (v. 8)

כרך 8

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 9

כרך 9

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 10

כרך 10

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 11

כרך 11

Complete Chester Gould's Dick Tracy Volume 12

כרך 12

יום ההולדת ה-50 של דיק טרייסי .

9 תגובות

  1. ישנו עוד תרגום אח של דיק טרייסי לעברית. בין השנים 1992-195 יצא בישראל “עיתון הקומיקס” בעריכת בת שב וכטפוגל, שתרגם קומיקס אמריקאי מתורגם בשנת 1992 פורסמו שם מספר פרקי דיק טרייסי

  2. תודה על המידע .יש לי מידע על עיתון הקומיקס אבל מאוד לא שלם מאחר שלא היגעתי לכל החוברות.וכך מן הסתם יש דמויות שפורסמו בחוברות שאינני יודע עליהם.
    טרזן למשל פורסם בכמה חוברות .
    אתה יכול לשלוח את מספרי החוברות שבהם ידוע לך שהופיע דיק טרייסי ?אני אעדכן בהתאם את הרשימה כאן
    ועם כבר גם את גיבורי ההרפתקאות האחרים שאתה יודע שהופיעו שם ובאיזה חוברות ?
    ( רוב הדמןיו שהופיעו שם היו של הומור ).

    • יש לי את מרבית החוברות אני צריך לעשות בדיקה בעניין בכל מקרה דיק טרייסי הוצג שם כקומיקס לבחירה כלומר כקומיקס שיצורף לבקשת הקוראים לקבועים בעיתון ולכן פורסם חלק מסיפור ולא סיפור שלם בחוברות הראשונות משנת 1992

  3. תודה ,החלק הרלבנטי עודכן. אגב אם דיק טרייסי הופיע על איזו שהיא עטיפה של “עיתון הקומיקס” אתה מוזמן לסרוק אותה ולשלוח אלי ואני אעלה אותה כאן.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

חמש + ten =