זכריה סיטשין ישראלי לשעבר שטען בסדרת ספרים שכתב עד לפטירתו ב-2010 שהמין האנושי נוצר בידי חבורת חייזרים מכוכב הלכת ניבירו ,שמעלליהם תוארו בלוחות שומריים ובבליים.חיים מזר חוקר רב תחומי ומומחה ישראלי ראשון במעלה לנושאי העב”מים וחיים חוץ ארציים פירסם כאן מאמר שבו הטיל בספק את הטענות האלו .

בחזרה לכוכב הנפילים :ביקורת של חיים מזר

והנה תשובתו של בן עמי לבבי ממשיכו של זכריה סיטשין בעברית. .בן עמי לבבי הוא המתרגם של זכריה סיטשין לעברית ותירגם את ספרו הראשון ,כוכב הנפילים “( הרצליה ,בן עמי ,2006)‬ ( ספר נוסף של סיטשין “בחזרה לבראשית תורגם כבר בידי אסתי אורן ב1993)

לאחרונה פירסם בן עמי –לבבי שני ספרים משלו: “אנומה עליש ומשנער וכוכב הלכת נבירו :אנטולוגיה היסטורית ספרותית של קדמוניות המזרח הקרוב (_ הוצאת בן עמי ,2008) ו “סודות מן הפרד”ס –כל הנרמז והסמוי המתגלים בסיפורי התנ”ך ” ( בן עמי ,2010) ספר שיצא גם במהדורה שניה עם עטיפה שונה בהוצאת לבבי ,2011)  שבהם הוא ממשיך את טענותיו של סיטשין כאשר הוא שם דגש על שילוב סיפורי התנ”ך  ושילוב האל התנ”כי בתזה של סיטשין שהעדיף להתמקד במיתולוגיה השומרית –בבלית-מצרית לתיאור תורתו.

סודות כוכב הלכת ניבירו :תשובה לשאלות של מר חיים מזר

מאת בן-עמי לבבי

Image result for ‫בן עמי לבבי‬‎

מְכוּבָּדִי מר חיים מזר במאמרו על ספריו של זכריה סיטשין ז”ל ובמספר שאלות חשובות ותהיות שהעמיד בְּפָנַי כמי שתומך בתורתו של סיטשין, העמיד לי אתגר לא קטן.

התשובה לבקורת דורשת מרחב גדול הרבה יותר מהבקורת עצמה, בעיקר עקב הצורך במובאות ממקורות שונים וגם איורים ותמונות. תמונה שווה לפעמים יותר מאלף מלים. אשתדל על כן לעשות זאת בקיצור עד כמה שניתן בנושא חשוב ומורכב זה שאנו דנים בו כאן.

בפתיחה נאמר על התיאוריה של סיטשין שנתמכת כיום בידי הסופר בן-עמי לבבי, טוענת “שהדמויות המתוארות בסיפורי המיתולוגיה שומרית-בבלית-האשורית (וגם המצרית)…כולן חייזרים. האומנם?” עד כמה ניתן לסמוך על הטענות…המסתמכות על הידע של סיטשין בשפות השומרית והאכדית?”

התשובה היא כי ידע בשפות יכול להוסיף חוכמה, אך סיטשין בספריו מסתמך על טקסטים ואפוסים עתיקים, חותמי גליל, חרותי אבן ולוחות בכתב היתדות הקדום. אני, בנוסף לכך, מסתמך הרבה על התנ”ך- סיפורי המקרא ודברי הנביאים ככל שאלה תומכים ומאשרים את הטקסטים העתיקים, ועל הקבלה שהיא חוכמת ישראל. אשר למיתולוגיה; אם יש תזכורת של מיתולוגיה, זה אך ורק על פי התייחסות או כרמז נוסף. גם אצל סיטשין וגם אצלי אין הסתמכות על מיתולוגיה.

להלן השאלות של חיים מזר והתשובות עליהן אחת לאחת:

Image result for ‫בן עמי לבבי‬‎

ש. החייזרים מגיעים מכוכב לכת שמסלולו מגיע לקצות מערכת השמש. מסלולו אקסצנטרי ביותר, על פניו חשכה מוחלטת וחורף ארוך ומים קפואים. חיים תבוניים דמויי אדם אינם יכולים לשרוד. כמו כן כיצד מגינים חלקיקי הזהב על האטמוספירה שם?

ת. סיטשין היה מודע למרחק הגדול מן השמש. בספרו כוכב הנפילים הוא מסביר שכוכב הלכת ניבירו הוא בעל היתוך ליבה עצום שמגיע לחימום פניו של כוכב הלכת והאטמוספירה שלו. החשש מפיזור האטמוספירה בחלל ואובדן החום הביאה את יושביו לחפש פיתרון בהצבת לוחות זהב בחלל סביב כוכב הלכת כדי לשמר את האטמוספירה שלו.

ש. מעטים היו יודעי השפות שיכלו לבקר את סיטשין, עם התרחבות הידע רבו היום המבקרים את כתבי סיטשין; “בקורת זו, אם לנקוט בלשון המעטה היא לא סלחנית”

ת. כתיבה, תרבות וספרות אינה יכולה להתקיים ללא בקורת. השאלה הגדולה בנושא הנדון היא כיצד יכולים המבקרים להתעלם מן הטקסטים הקדומים, האיורים והפריטים הרבים והמדהימים, למעלה ממאה וששים בספר כוכב הנפילים בלבד, שנתגלו בחפירות הארכיאולוגיות של 150 השנים האחרונות ופוענחו רק לאחרונה. גם ברור לכל הדעות כי האדם הקדמון לא ידע אותם עד לאבותינו. רק לאחרונה, עם ההתקדמות הטכנולוגית של השנים האחרונות למדנו להבין גדולתה של התורה, שעיסוקה בטיסות חלל, תקשורת מרחקים, כוכבי לכת, מניפולציות גנטיות, יישויות חוץ-ארציות ועוד. להלן ציתות קצר:

“וישא עיניו והנה שלושה אנשים ניצבים עליו”. (בראשית י”ח)

היה עליו לשאת עיניו כי פתאום הופיעו, נחתו מלמעלה. אנו הרי יודעים מי היו אלה ואיך באו.

לשאלה האם השפה השומרית פוענחה במלואה: אין לי תשובה חד-משמעית לכך. רוב הפענוחים ותרגומם נעשו על ידי ANET ו- ANEP באר”הב. פרופסור ג’מס פריצרד מאוניברסיטת פרינסטון מביא בספריו THE ANCIENT NEAR EAST אנטולוגיה של תרגומי טקסטים לאנגלית ותמונות שפוענחו רק לאחרונה מהתנ”ך, ממקורות יווניים ומתגליות ארכיאולוגיות של כתבים מצרים, סורים, חִתִים, אשורים ובבלים ועוד, שיש בהם תזכורות על התקופה השומרית.

ש. במאמר של אלי אשד אין לסיטשין הַקְבָלות עם מיתולוגיות אחרות כמו ההודית, הסינית ואחרות. “תיקוף טענות גורפות מחייב התייחסות למיתולוגיות אחרות”. לפי סיטשין חוצנים בצעו מניפולציות גנטיות בקוף-אדם מתוך מטרה לייצר אדם.

ת. פרק מס’ 3 – אלהי שמים וארץ בספר כוכב הנפילים עוסק בהרחבה בהשוואות לתפישות העמים השונים את קיומם של האלים על האדמה. היוונים תיארו את אלהיהם כאנטרופומורפים (דמויי אנוש).

המאבק בין האלים זאוס וטייפון היוונים – ראה איור למעלה, הוא בדיוק רב המאבק בין אלי שומר, האל הראשי אנליל ואחיו האל אנקי/אֵ.הָא (א.הא – שביתו מים). אנקי היה המדען הראשי של הנפילים וממונה על הרפואה, כְּכָזֶה הוא כּוּנָה “הנחש”, שהוא סמל הרפואה עד היום.

סמל הרפואה של שומר. הצלב בעיגול הוא סימלו של כוכב הלכת ניבירו.

( מתוך “כוכב הנפילים)

אצל הלטינים טייפון הוא נפטון; להודים יש את דיָאוּס פִיטַר – יופיטר, מרס אל המלחמה הוא לַחְמוּ וכן הלאה; הוֶודות של ההינדואיזם הם הימנונים המיוחסים לאלים, משפחה אחת, שחיו בסכסוכים ומלחמות ביניהן, כמו בתולדות משפחת אלי שומר; החתים (לערך 4000 לפנ”הס) מספרים אותם סיפורים; על הזקן א ל של הכנענים מסופר שיצא לגימלאות (מרדוך על פי הדמות באיור מס’ 35) וּבנו- ב ע ל הצעיר בא במקומו לנהל את ענייני הממלכה, ועוד. כל אלה והמלחמות שניהלו ביניהם תואמים בדיוק רב את סיפור אלי שומר. אין ספק שסיפורם של אלי הקבוצות השונות מקורם בסיפורי האלים השומרים.

Image result for ‫האלים השומריים‬‎

“המפחרת ” או הפנתיאון  משפחת האלים של שומר

אין אני מכיר כל התייחסות לקופים במיתולוגיה של הודו שקשורים למניפולוציות גנטיות. אשר לכלי טייס כמו וימאנות, התנ”ך מזכיר את הגיבורים מעולם אנשי השם (בראשית ו’). שֶׁ ם פירושו באכדית רכב חלל. לשומרים היו סוגים שונים של רכב וספינות חלל. כאן ראוי לציין כי לאיסלמים היה הסוס אל-בוראק עם המרכבה, לנוצרים היו כנפיים, וליהודים: רכב אלהים ריבּותַיים, אלפי שנאן; יהוה בם סיני בקודש… ריבותיים – עשרים אלף! עצום ורב (כוחות סוס?) עליו להיות גדול ומוכשר להסיע את אלפי שנאן – מלויו של האל. (תהלים ס”ח 18).

ש. דוגמה לתיאור הנדסי מקביל היא של הרכב המתואר בפרק א’ בספר יחזקאל. לא מצוי אצל סיטשין?

ת. ראה כוכב הנפילים בפרק מס’ 5 – הנפילים רוכבי הטילים. מדובר בו על המרכבה השמימית שראה הנביא יחזקאל.

על העדר מקבילות לתיאורי הוימאניות במיתולוגיה השומרית ובספר “בימים הרחוקים ההם” המוזכר של ש. שפרה, יש לציון כי סיטשין כן מזכיר את הוימאניות בספריו. בפרק אנכּי ונינמח’ בספרם “בימים הרחוקים ההם” מביאים שפרה וקליין את סיפור בריאת האדם: האלה ייצרה אדם בשיבוט שלא צלח. אמר לה אנכּי: “הזרע הנפלט מאבר הזכר בהשפכו אל רחם אשה, היא מרחמה תלד”.

.אין כל ספק שלשומרים היו סוגים שונים של רכב חלל. האלה אינענה/אישתר (עשתורת) מונה שבעה פריטים שהיא מצטיידת בהם לקראת ירידתה לבקר את אחותה בעולם התחתון (החצי המערבי). בשנת 1932 גילו ארכיאולוגים בחפירות במארי פסל של האלה בן ארבעת-אלפי שנים:-

כוכב הנפילים

1. השוגרה חבשה לראשה

2. “נטיפי שקילה” תלויים באזניה

3. חושן אבני כחל לצווארה

4. תאומי “אבנים” בכתפיה

5. גליל זהב בידה

6. רצועות לופתות את חזה

7. כתונה הפאלה את גופה עוטפת.

השוגרה, מהמושג שיגור. כובע מגן עם קרניים, (אנטנות?).

נטיפי שקילה. אולי לייצוב הראש.

חושן אבני כחל. מזכיר את 12 אבני החושן של הכהן הגדול, כל אבן והפולס שלה.

תאומי “אבנים” – כבדות, להקלת לחץ הנסיקה.

גליל הזהב בידיה נראה כאביזר טכני, אול חלק של “גיר”.

רצועות… במבט אחורי נראה כעין מנשא על כתפיה. אולי מצנח?

כתונת הפָאלָה נראה כבגד שרות יותר מלבוש רגיל.

אין כל ספק בכך שמדובר כאן בצייוד לטיסה.

ש. “מכל מקום לא נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים שיתמכו ולו חלקית בטיעוניו של סיטשין על קיומן של טכנולוגיות חייזריות בכדור הארץ בימי קדם. תגלית אחת כזאת היתה הופכת את הארכיאולוגיה על פניה.

ת. אכן טוב מראה עיניים מהלך רוח…

(כוכב הנפילים איור מס’ 77, סודות מן הפרדס עמוד 83)

רישום שנתגלה בקבר של מושל מצרי בסיני מתאר ראש של טיל דו שלבי שחלקו העליון מעל פני האדמה בין עצי תמר. החלק הגלילי של הרקיטה מאוכסן בתוך סילו חפור באדמה ובו מספר תאים; בתחתון שני אנשים; מעליהם תא עם גלגלים ועליו תא שריפה; השלב המשולש/עגול מעל פני האדמה מזכיר את התא ממנו יצאו האסטרונאוטים בראשות ניל ארמסטרונג ששבו מהנחיתה על הירח ונחתו באוקיאנוס. איור 77.

ומה אומר הבא?

(סודות מן הפרדס עמ’ 83 ע”פ סיטשין)

בימין – אסטרונאוט עם מסכת פנים על המאדים, לפי הכוכב מאדים עם ששת הקרניים – הששי בספירה מהחוץ, בשמאל על האדמה לפי שבעת העיגולים – השביעי בספירה מהחוץ, מברכים לשלום ספינת חלל שמגיעה.

ואסטרונאוט כרות ראש ברכב חלל פרטי… מוצג במוזיאון בטורקיה.

אלה הם רק חלק מזערי ממה שבאמתחתי.

ש. לכל חברה אנושית שפה ותרבות משלה. מעבר מתרבות לתרבות מחייב הליכי סוציאליזציה לא פשוטים…קשיי הסתגלות…איך מעבירים. איך אם כן העבירו החייזרים מידע לשומרים? האם הם ידעו שומרית או שהשומרים הכירו את שפתם?

ת. מסתגלים אם אין ברירה… אך בזאת לא סָגֶי, כי השאלה מורכבת ומסובכת והיא קשורה לתרבויות הרבות והשונות הקיימות על האדמה: מה מקורן, מה גרם לשינויים הרבים בין התרבויות בעולם זעיר כמו שלנו, בעיקר היום שאנו סבים וכרוכים ותלויים אלה באלה על כוכב הלכת הקטן.

אבל אני חייב להצטמצם ולהתרכז בשאלה ולכן תהיה התשובה על פי הפשט.

הנפילים נחתו על האדמה לפני כחצי מליון שנים; הם הקימו כאן את הציביליזציה והתרבות הראשונות שאותם רכש האדם מהם לאחר המבול הגדול שחל לפני כשלושה-עשר אלף שנים. הנפילים היו אלה שהקימו את ממלכות שומר לאחר המבול, ממלכת שומר השלישית בה אנו עוסקים הוקמה בסביבות האלף החמישי לפנ”הס ונשלטה בידי האל ננר/סין ובנו אותו/שַׁמַשׁ עם בתו אינענה/אישתר אחותו התאומה של שמש. האלים ישבו במקדשים שהיו בהשגחתו של הכהן הגדול; הקשר לבני האדם היה באמצעות “מלכים” – מושלי ערים (ערי מלוכה), אלה היו נחשבים לשני שליש אל, כי נולדו לאלים מבנות האדם. נח איש המבול היה ראש העיר שורופאק, אחת הראשונות שהקימו הנפילים לאחר המבול.

ברור שהיתה להם שפת דיבור או שתיים. אלא שבינתיים …החל האדם לרוב על פני האדמה ובנות יולדו להם ככתוב בפרק ו’ בספר בראשית, ואז החלו הבעיות. כאן בא המקרא ונותן לנו תשובה לשאלת השפה: (שם י”א) “ויהי כל הארץ שפה אחת ודברים אחדים…ויאמרו הבה נבנה לנו עיר ומגדל וראשו בשמים ונעשה לנו שֶׁ ם, פן נפוץ על פני כל הארץ…ויפץ יהוה אותם משם על פני כל הארץ ויחדלו לבנות העיר. ההמשך ידוע: מספר בני האדם הולך וגדל, סכסוכים ולחצים דוחפים להקמת קבוצות מתבדלות וכך באים עמים שונים עם השקפות, דרך חיים, אמונות ושפות שונות.

ש. מי היו הכותבים של הלוחות שמהן למד סיטשין את ההיסטוריה של החייזרים?…אם היו אלו החייזרים, מדוע שיעבירו את ההיסטוריה שלהם..איזה אינטרס יש בזה?

האם יש איזה שהם סימוכין?

ת. הנפילים תעדו את תולדותם על האדמה מנחיתתם ועד לסופה של ממלכת אור השלישית (שומר).

בחפירות הארכיאולוגיות לפני כ-150 נתגלתה בעיר נינוה (לך אל נינוה העיר הגדולה. אמר יהוה לנביא יונה) סיפריה גדולה של כ-20,000 לוחות חימר עם חרותי אבן ופריטים עתיקים ביותר. אשורבניפל שמלך בנינוה (627-668 לפנ”הס) כותב בשלט בכניסה לסיפריה:-

אלהי הכתובים חנני חוכמה ולימדני את תורת הכתב.

למדתי לקרוא את דברי הסתר החקוקים באבן,

דברי הסוד של האלים, על ימים שלפני המבול.

לפני המבול…מאות אלפי שנים של היסטוריה כתובה ומתועדת ששימרו הנפילים במקדשים שנהרסו.

גם בעיר ניפור – עירו של נ ח, נתגלתה סיפריה דומה.

ש. סיטשין טוען שרמתם הטכנולוגית של החייזרים היא פחות או יותר דומה לזו של סוף המאה ה-20. האם קפאה על שמריה.

ת. אני משער שמר מזר יודע את ההיסטוריה האנושית מִיֵשׁוּ ושלושת הדתות דרך ימי הביניים והקיסרויות, שתי מלחמות עולמיות עד השואה והקמת המדינה, שהיו תקופות חשוכות לאדם במובנים רבים. הטכנולוגיה פרצה דרכה רק לפני מספר שנים וראה לאן כבר הגיעה. האם יכולתי לכתוב את ספרי ו/או לטעון את דברי דלעיל לפני חמשים שנה? יחד עם זאת, צריך לציין כי הנפילים שהם בני מאות אלפי שנים עדיין הרבה מפותחים מאתנו. בספרו “האורחים” כותב ויטלי סטרייבר שהוא התנסה בכמה פגישות עם חוצנים ואפילו החליף עמם דברים. הוא התעניין במקור האנרגיה שלהם; (בחללית שהתרסקה ברוזוול בשנת 1947 לא נמצאו כל סימנים של דלק נוזלי ו/או מוצק). התשובה שקיבל היתה רמז על היפוך המגנט… הדבר אינו פשוט כל עיקר, בפרט שזה קשור עם רוטציה עד כמה שאני יכול לחשוב. זה נשמע כְּפֶרְפֶטוּמובִּילֶה (תנועה חוזרת אינסופית שמזינה את עצמה, יש מאין). אני מקוה שהטכנולוגיה שלנו תגיע תוך 15 עד 25 שנים לגלות אנרגיה שקשורה במגנט שקיים בחלל.

ש. האם אותם חוצנים נמצאים באיזו שהיא תקופה של ימי ביניים בעולם הנדסי שלהם?

ת. צריך לחכות עד שיחזרו, אז נוכל אולי נשאל אותם.

ש. טענה אחרת שלו (סיטשין) שהם חיים חיי אלמוות. גזע אנושי יכול לחיות אלפי שנים ויותר אך של

הפרטים בהם היא מתוחמת. הצורך הבסיסי להישרדות יעשה שמות באותו גזע ויביא להכחדתו.

ת. לא מצאתי טענה לחיי אלמוות אצל סיטשין, גם אני לא מדבר על חיי אלמוות. המושג נובע מחיים רוכים בלבד שמבוטא כחיי אלמוות. צריך לקחת בחשבון שמדובר בזמן שהוא לחלוטין זמן אחר במקום אחר והוא רחוק מאוד מההבנה שלנו למובן ולחשבון הזמן של הנפילים.

ש. “מרק דאם מנסה להסביר בספרו “יהודים מהחלל החיצון” מדוע העם היהודי הוא הנבחר.”טענות דומות יש להרבה מהעמים, האם לכולם רקע חייזרי דומה?

ת. בנושא העם הנבחר לא ניתן להסתמך על מיתוסים. אברהם היה בן 99 שנה כאשר נראה אליו יהוה באלוני ממרא, היה זה בשנת 2024 לפנ”הס, סופה של ממלכת אוּר של הנפילים. סמוך לאחר מכן קמו ממלכות כמו אכד; אשור עם למעלה מעשרה מלכים; בבל עם כחמישה מלכים; מצרים עם מספר רב של פרעונים; והיו עוד מספר קטנים. מכל אלה שרדו עד היום רק היהודים לבדם. המצרים של היום  הם לא אותם של הפרעונים, ספק רב אם האירנים הם הפרסים של אז? הערבים הופיעו מאוחר יותר. נשאלת השאלה הכיצד? מה הסוד הגדול?

הקשר של היהודים מתחיל אמנם הרבה לפני כן. נח איש המבול היה מקורב מאוד לאל אנקי “הנחש”:

מנח עד אברהם עשרה דורות ככתוב בספר בראשית. אביו של אברהם היה הכהן הגדול במקדש האל: ויקח תרח את אברם בנו ואת…ויצאו אתם מאור כשדים ללכת ארצה כנען ויבואו עד חרן וישבו שם. ללכת ארצה כנען וישבו בחרן? סיפורי המקרא לא מספרים לנו מדוע ועל מה, מה היה להם לעשות בחרן? הטקסטים העתיקים מלאים בתאורים ובעלילות שאבותינו היו מעורבים בהם ואנו אפילו לא ידענו. תרח נשלח לחרן על מנת להקים שם עיר ומקדש כְּזֶה שבאוּר, כעמדה קידמית של אישתר ואחיה נגד מרדוך שגורש על ידם מהפירמידות במצרים. מרדוך/אמון-רע המצרי הקים את ממלכת החתים, הוא חישב ותכנן לחזור לשומר.

לנפילים לא היה צבא של לוחמים, הם דאגו להקים צבאות של אדם ובכך ערבו בני אנוש במלחמות ובסכסוכים שהיו בניהם. אברם נשלח למצרים בשנת 2048 לפנ”הס, שם דאגה אישתר לצייד אותו בצבא גדול לקראת המלחמה הגדולה של ארבעת צבאות מלכי שומר נגד חמשת צבאות מלכי כנען בראשותו של מרדוך. (ראה בראשית י”ד). המטרה היתה לתפוש את דילמון בסיני, מרכז טיסות חלל עם מסלולי נחיתה, מגדלי פקוח ובקרה ועוד, שהיו בשליטתו של האל שמש הממונה על המקום.

קדש היה שם המקום, (קדש-בר-נע). מקום שמור ואסור על כניסה לבני אנוש. אל המקום התקבצו שבע הצבאות אך אליה לא באו, כי שם עמד אברם עם צבאו ומנע הכניסה לקדש:

וישובו ויבואו אל עין משפט היא קדש. (שם פסוק 7).

(כוכב הנפילים)

למעלה בימין חמשת צבאות כנען בראשותו של מרדוך (על פי הכובע המקרין)

למטה ארבעת צבאות שומר בראשותו של העומד על הסוס.

מולם על הסוס – אברם שומר את הכניסה לקדש שם ניתן לראות מבנה טכני עם כנפיים.

הכנפיים הם רק לציון סגולותיו. מעליו שניים עומדים ומריאים לנשר הממריא (נשר- כינוי לאסטרונאט שמטיס את החללית).

בקריאת הפרשה בפרק י”ב ניתן להבין שהיו חילופי דברים והבטחה לאברם עוד לפני המפגש בסיני:

“לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך; ואעשך לגוי גדול”.

אני סבור שיהוה חישב מראש לייסד עם ואומה שיהיו נאמנים לו ואור לגויים, עדות לכך הם עשרת הדברות במדבר וחוקי חאמורבי בהמשך. את ההוכחה הטובה ביותר לייחס האל אני מוצא בפרק י”ח בספר מלכים ובפרק ל”ו בספר ישעיה, סיפור סנחריב מלך אשור, וירושלים: סנחריב עמד לצאת למסע מלחמות בארץ כנען. הוא שאל בעצת האל א.שור/אדני/יהוה שגם הבטיח לעזור לו, אך הזהיר אותו שלא יקרב לירושלים. סנחריב הפר מצוות יהוה ושלח את רבשקה עם חייל כבד לצור על העיר. המצב בירושלים נעשה בלתי נסבל, הנביא הוזעק אל חזקיהו המלך לדבר עם יהוה ולהסביר לו את המצב. הנביא חוזר ואומר: זה הדבר אשר דִבֶּר יהוה עליו… את מי חרפת וגידפת ועל מי הרימות קול ותשא מרום עיניך על קדוש ישראל… וממשיך כך במלים קשות לאין שיעור וסוף הפרשה ידוע.

ש. בפגישה שהייתה לי עם מר בן עמי לבבי ממשיכו בישראל של זכריה סיטשין הוא הפנה אותי לספר חבקוק פרק ג’ ושם נאמר “לפניו ילך דבר ויצא רשף לרגליו”. למילה רשף לדעתו משמעות אחת- הנעה רקטית, להבות היוצאות מנחירי הפליטה. פירוש דחוק ביותר, אין תאורים הנדסיים כמו בספר יחזקאל. זה רק פסוק אחד ממכלול דבריו של לבבי…מתעוררת אצלי הסתייגות באשר לגישה בה הוא נוקט.

ת. איש וטעמו עמו! חיים מזר מעדיף את יחזקאל ותאורו ההנדסי. לעצם הטענות מציג מזר שורה אחת מהנביא חבקוק שאינה אומרת הרבה. חבקוק בקר במקום. טוב לקרוא בשלמות את תאורו במיליו התנ”כיות הנהדרות והנפלאות את המראה המפתיע של נחיתת חללית. בניגוד ליחזקאל שמתאר מעשה מרכבה, חבקוק מתפעל בפשטות ללא תאורים הנדסיים מההופעה תופעה של בוא האל:-

תפילה לחבקוק הנביא על ש ג י ו נ ו ת:…

אֶ לׂהַ מתימן יבוא וקדוש מהר פארן סלה.

כסה שמים הודו ותהלתו מלאה הארץ;

ונוגה כאור תהיה קַרְנַים מִיָדו לו ושם חביון עֻזה.

לפניו יהלך דָבֶר ויצא רשף לרגליו.

חבקוק מדייק בתאור התקרבותה של החללית. הקדמונים שצפו בכוכב המגיע שיערו שהיה זה צדק (יופיטר) אך כיווּן מסלולו מדרום מערב, מתימן, לא התאים; זה בניגוד לכיוון כוכבי הלכת. החללית שמתקרבת בגובה רב עושה עיקוף גדול אל עבר הרי אררט שם נקודת הזהות הראשונה של 5,500 מ’ גובה עם שלג עולמים. משם היא פונה לכיוון ירושליים לקראת הנחיתה בדילמון.

(כוכב הנפילים) משולש נחיתה קודקוד אחד באררט, התחתון בהר משה (סנטה קתרינה) והאחר בפירמידה בגיזה.

ש. שאלות ותהיות…לשאלה המרכזית: “האם לסיטשין ולממשיכיו יש רקע במדעים ובהנדסה גם אם הוא אוטודידקט? אי הכרה מינימלית בתחומים אלה עלולה להביא למסקנות חסרות בסיס מדעי.

ת. נבצר מהבנתי! מה הקשר? האם בהנדסה ומדעים עסקינן” ומי ה- הוא בין סיטשין וממשיכיו? אשר לי בן-עמי לבבי, סלדתי לדבר על עצמי אך הועמדתי בחוסר ברירה: ילדותי עברה עלי עם התנ”ך (ועד היום). בצעירותי למדתי הנדסה במכונים הבריטים להנדסה וטכנולוגיה, בבחרותי עסקתי בתכנון חשמל מתח נמוך וקוי מתח גבוה, בהמשך ייסדתי חברה להנדסה ופתוח וניהלתיה בעשייה רבה של בניין הארץ. אני מתנצל מאוד על הצורך להביא הדברים, יהללך זר ולא פיך.חיים מזר מתרשם שסיטשין יצר מתוך המיתולוגיה של שומר מיתולוגיה חדשה.

לסיכום:

זכריה סיטשין ז”ל כתב ספרים אודות התקופה הקדומה בהיסטוריה שפורסמו בהרבה מאוד ארצות (מלבד אצלנו) וגרמו לזעזוע ממש בחשיבה ובתפיסות שהיו לנו בנושא עד השנים האחרונות.

מעיון מעמיק בשאלות הרבות ובתשובותי להן, ניתן להבין שזכריה סיטשין עשה עבודה מקיפה ומעמיקה ביותר. הוא גם מביא הוכחות רבות לדבריו בטקסטים, איורים, תמונות, חותמי גליל ופריטים רבים שעוסקים בנושא הנדון.

עוד על כך ראו :

השקת ספרו של בן עמי -לבבי על התיאוריות של סיטשין

כוכב הנפילים  חלק א’

כוכב הנפילים :חלק ב’

בחזרה לכוכב הנפילים :ביקורת של חיים מזר

2 תגובות

  1. מחר ב-23 לספטמבר לפי תיאורטיקני קונספירציה שזוכים לתשומת לב גדולה ברשת ובתיקשורת יופיע בשמיים כוכב הלכת העשירי “ניבירו ” ( שעליו דיבר לראשונה כותב ישראל שהפך לסופר רבי מכר בשם זכריה סיטשין ) והעולם יחרב .
    האומנם ? האם סיטשין המגלה של ניבירו אכן חזה שהוא יגיע לכאן בספטמבר 2017 ? ולסיום בונוס :קטעים משירת כוכב הלכת ניבירו של המשוררת המנוחה דיאנה מאן \
    ראו :
    נבואות” כוכב הלכת ניבירו ואחרית הימים על פי זכריה סיטשין ודיויד מיד
    http://www.yekum.org/2017/09/%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%95%D7%9B%D7%91-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%AA-%D7%A0%D7%99%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95-%D7%95%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%9D/

  2. חיים מזר כותב בפייסבוק :
    “לגבי זכריה סיטשין ההתייחסות אליו צריכה להיות בערבון מאוד מאוד מוגבל. ניכר בכתביו שאין לו רקע במדעים. הבליל שהוא עושה מפריטי מידע שונים מזכיר לי את וליקובסקי בספריו. מקום שנראים בתצלומים מסביבתו עב”מים הוא שבתאי. צילומים שנעשו על ידי חללית הקסיני. פרסמתי צילומים אלה כאן ואפשר לראות אותם גם במדור שלי ביקום תרבות. אני הראשון שזיהה צילומים אלה. באשר למאדים אם רוצים אפשר לטוס לשם תוך שנה וחצי מהיום. כל הטכנולוגיה קיימת. זה רק עניין של החלטה. כל צוות שיטוס לשם חייב יהיה לכולו בתוכו ארכיאולוג או שאחד מחברי הצוות יקבל הכשרה לצורך זה.
    לא צריך להיות מדען. צריך שיהיה ידע בסיסי במדעים, מספיק שנה א’ במדעים. לדעת קצת כימיה, קצת פיזיקה, קצת ביולוגיה. בערך. כאשר כותבים על נושאים אלה רצוי שתהיה איזו שהיא ידיעה מינימלית, שאם לא כן פולטים שטויות בכמויות מסחריות. מדע זה לא דת. מדע זו שיטה , דרך ללמוד להכיר את סביבתנו. מדע נשען על תצפיות,ניסויים, מדידות חישובים, מודלים אם המודל לא מתאים ו/או מתברר כלא נכון צריך לחפש את הסיבות ולהתחיל את הכול מחדש. במדעי החברה אין מעבדות (להוציא במידה חלקית פסיכולוגיה)בונים תיאוריות, אף מודל אינו ,נכון במלואו , כך גם בכלכלה . אפשר ששילוב של תיאוריות ייתן הסבר אופטימלי. מדע זה דבר דינמי. כל הזמן מתגלים דברים חדשים. וצריך למצוא הסברים חדשים.
    דוגמה מהשנים האחרונות. פרופסור שכטמן מהטכניון. במשך שנים בעקבות תצפיות מעבדה הוא טען בדבר קיומם של גבישים בעלי מבנה מחומש . צחקו ממנו ולבסוף הוא קיבל פרס נובל. הוא ביסס את הטענה שלו על סמך הידע שצבר ועבודת המעבדה הסיזיפית שלו.קחי את צבי ינאי ז”ל. הוא היה אוטודידקט קלסי. הוא לא למד באקדמיה, אבל הוא קרא המון. והיה לו ידע שווה ערך למספר אנשי אקדמיה, אם כי הוא לא בא עם תיזות משלו. אי אפשר לבוא ולזרוק טענות באוויר מכיון שחושבים כך. צריך לבוא עם ידע כל שהוא. להבנת הנושא אני ממליץ על ספרו של תוס קון “המבנה של מהפכות מדעיות”. בספר זה הוא מסביר איך צומחים רעיונות מדעיים. מסיבות אלה גישתי למיסטיקה ולרוחניות היא שלילית קטגורית.
    לגבי סיטשין הבעיה היא עם הפרשנות שלו.
    זה שהוא יודע שומרית כבודו במקומו מונח, צריכים להיות עוד יודעי שומרית על מנת שאפשר יהיה לבקר אותו, אולי הוא טועה. הוא טוען שהשומרים הם עצמם הם מכוכבים אחרים, אם אני לא טועה מניבירן בכבודו ובעצמו. אם זה כך יכלו למצוא טכנולוגיות טובות יותר לשמר את ההיסטוריה שלהם ולא על חרסים. מי שיודע לטוס בחלל לא אמור להשתמש בסוסים כאמצעי תחבורה ויכול למצוא מקורות אנרגיה להאיר את שמי הלילה ברחובות הערים ובבתים. עדויות לכך לא נמצאו בשום צורה. הטיעונים שלו הם לא רציניים. הוא לקח מיתולוגיה ובנה עליה מיתולוגיה חדשה אולי בהשפעת מלחמת העולם השניה

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

16 − שלוש עשרה =