“תם עידן הרב תרבותיות ” הכריז ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון.

לאחר שלושים שנה של מאמצים כנים לפתח מדיניות רב תרבותית בארצם על בריטניה להרים ידיים ולהודות שהמדיניות הזאת היא כישלון .

בריטניה לא תהיה מוכנה לסבול יותר קבוצות קיצוניות ולא משנה מאיזה מיעוט ואפילו כאלו שאינן לבנות ( או שחורות או חומות ) שמדברות בהסתר על החרבת התרבות הבריטית והחלפתה בתרבות איסלאמית .

וכאלו התברר לאורך השנים יש לא מעט ואפילו כאלו שזכו לתמיכה הממשלתית .

ראש ממשלת בריטניה קבע שמעתה הממשלה תעודד תרבות לאומית בריטית וכל אדם שחי בבריטניה והוא אזרח שלה יוכל להצהיר שהוא נוצרי או מוסלמי או הינדי או יהודי אבל קודם כל ומעל לכל בריטי .

קמרון הולך בכך בעקבות אנג’לה מרקל קנצלרית גרמניה  שהכריזה על כך שהרב תרבותיות נכשלה לגמרי בארצה  גם היא לפני כמה חודשים.

הצרפתים של סרקוזי בהשוואה מעולם לא קיבלו את הרב תרבותיות למרות שהוגים שונים בארצם היו בין תומכיה הראשיים.

ואם אנגליה הכריזה על כך הרי שמדינות המערב האחרות שקיבלו את “הרב תרבותיות ” ילכו בעקבותיה בין במוקדם ובין במאוחר מאחר ש”הרב תרבותיות” שמעודדת איסלאם קיצוני מסכנת אותן ואת הזהות שיצרו במשך מאות שנים פשוטו כמשמעו.

הדבר המפליא הוא שכיום ב”אירופה המאוחדת ” נראה היה שיש מקום לרב תרבותית ולכל זהות חדשה שתיווצר .אבל בסופו של חשבון מסתבר שלא כך הוא ,אנשים נאחזים בזהויות הלאומיות הישנות במיוחד כאשר צצה זהות חדשה ומאיימת הזהות המוסלמית הקיצונית.

וכעת נשאלת השאלה מה הרלבנטיות של ההכרזה עבור ישראל ?

גם בישראל נשמעו קריאות בעשורים האחרונים להפעלת מדיניות רב תרבותית ומדינות המערב כמו אנגליה למשל הובאו כדוגמה וכמופת בדרך שבה עלינו ללכת .

קבוצות שונות ובהן ובראשן תומכי “הזהות המזרחית זהות מומצאת שנוצרה בידי כמה אינטלקטואלים לפני כמה שנים ” קראו להפעיל “רב תרבותיות ” ולהפריד את התושבים בישראל לקבוצות זעירות כל אחת עם התרבות שלה (כפי שיש כעת עם החרדים ). להצדקת טענותיהן הם יצרו אידיאולוגיה שלמה של “הצורך לחסל את כור ההיתוך הבן גוריוני “.

דברי הבל שזכו לפרסום תקשורתי רחב גם משום שהם ניראו כהולכים בעקבות “הבון טון ” המודל האירופי שהכל רוצים להידמות לו אלא שהמודל הזה התרסק וספק אם יקום מחדש בעתיד הנראה לעין.

דעתי היא שהיום יותר מתמיד אנחנו צריכים לעסוק פחות ב”רב תרבותיות ” ויותר בפיתוח של זהות עברית ישראלית שלתוכה אפשר יהיה להכניס מהגרים מארצות שונות גם אלו שבאים מאפריקה מאסיה מאמריקה ומאוסטרליה.

אני מוכן לקבל בידים פתוחות מהגרים מאריתריאה וסוד כאזרחים של מדינת ישראל בתנאי…

שהם יהיו קוראי ודוברי עברית כמוני כותבי עברית כמוני וחושבים בעברית כמוני .

זה בשלב ראשון . בשלב הבא הם יוכלו להכניס רעיונות משלהם הלקוחים מהתרבות שלהם אבל כל זה חייב להיות במסגרת של תרבות עברית.

הלאה הרב תרבותיות .

יחי  תרבות קולטת המקבלת המונים מארצות שונות לחיקה החם.

וראו עוד בנושא זה:

אנחנו לא סלט פירות

 

 

10 תגובות

  1. ובכן בהתחשב בכך שמפלגות בשמאל חרטו על דגלן את הרב-תרבותיות (חלקן ברמה קיצונית עד כדי קומוניזם וחלקם ברמה פחותה) אז יש כאן שינוי גדול מאוד עבור מפלגות השמאל .

    אם כן , כייצד יראה השמאל החדש בלי הרב-תרבותיות ?
    האם סוף סוף יהיה ייצוג למדיניות סוציאליסטית ? בלי כל הבילבול ורגשות האשם על Political incorrectness שמלוות לרב תרבותיות?

    האם יש סיכוי שייקום בשמאל איזה שהוא מנהיג , שיהיה כמו נתניהו במובן שהוא מציג אידיאולוגיה כלכלית מאוד ברורה ?

  2. בדרך כלל אלי אשד נראה לי אדם חכם, עשיר ורב מידע אולם במאמרו זה נפל בכשל לוגי, הוא מצטרף להוקעת הרב תרבותיות ואז מציע לנו מה? ובכן בדיוק את זו את הרב תרבותיות ואני מצטט: “בפיתוח של זהות עברית ישראלית שלתוכה אפשר יהיה להכניס מהגרים מארצות שונות גם אלו שבאים מאפריקה מאסיה מאמריקה ומאוסטרליה. אני מוכן לקבל בידים פתוחות מהגרים מאריתריאה וסוד כאזרחים של מדינת ישראל בתנאי… שהם יהיו קוראי ודוברי עברית כמוני כותבי עברית כמוני וחושבים בעברית כמוני . ובכן אלה אשד מציע לנו רב תרבותיות עברית, תוך חיסול מדינת הלאום היהודי. אלי אשד, זה לא יעבור, זה לא יעבוד, עם ישראל לא יתן לך ולשכמותך למכור את מדינת הלאום היהודית ולהפכה למדינת כל אזרחיה – הפולשים הסודנים, הפלשתיניסטים ושאר אומות העולם שיפרו וירבו כאן ולבסוף יווספו על אויבינו.

  3. לאמיתו של דבר מדינת כל אזרחיה זה כלל לא מדינה שכל אזרחיה דוברים עברים.
    ולגבי פירוט של גישתי בעניין הזה שהויא אכן קיצונית ואולי אוטופית ראו כאן
    לגייס את פליטי דרפור לצה”ל
    https://www.no-666.com/2009/01/09/%D7%9C%D7%92%D7%99%D7%99%D7%A1-%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99-%D7%93%D7%A8%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A6%D7%94%D7%9C/

  4. אני לא חושב שצריך לתת לפליטים אזרחות אבל יש לי רעיון …שיועיל לפליטים כמו גם למדינת ישראל ואפילו למדינות שהפליטים הגיעו מהם – להקים קיבוץ שיהיה מעין אוניברסיטה לחקלאות עבור הפליטים בנגב ,לתת להם כלים ולשלוח אותם בחזרה לארצות שהם באו מהם , זה יהיה טוב לכולם .

  5. לא מסכים אפילו קצת!
    אני חושב שתרבות שמרגישה בטוחה בעצמה יכולה וצריכה לקבל השפעות תרבותיות אחרות.
    קשה לטעון שהיהודים או השפה העברית המציאו את המילה דמוקרטיה למשל.
    לגבי מזרחיים, ממש לא הבנתי את הטענה. הרי בגדול יהודים מארצות המזרח (בעצם צריך לאמר ארצות הדרום אני חושב…) שמרו על השפה העברית ועל התרבות העברית טוב יותר מיהודי אשכנז, ולראיה, אנחנו מדברים עד היום ניסב אשכנזי ומסורס של העברית, ולא את השפה התנ”כית המכילה שפע של תנועות ועיצורים שלא מוכרים בהגייה העברית הדלה של ימינו.

  6. אורי
    אין לי שום התנגדות לקבל השפעות תרבותיות ומקבל זאת בברכה.
    אבל אני כן חושב שכל מי שמהגר לארץ אחרת מן הראוי ומן החובה שיטרח וילמד והיטב את תרבותה של המדינה הקולטת וילמד לדבר בשפתה. וודאי וודאי שהדבר נכון לגבי צעירים.
    ואני בהחלט מעדיף שבמקום שיווצרו קהילות של פליטים ומהגרים דוברי אריתראית נניח בישראל שאין להם שום שיח וקשר עם התרבות המקומית שיווצרו כאן קהילות של מהגרים מאריתריאה נניח שמכירים היטב את ביאליק ועמוס עוז ויש להם מה לאמר ולכתוב עליהם ובעקבותיהם.

  7. שי להעלים כלל את היצור המוזר הזה של הרב-תרבותיות, תולדה של שחיתות וחולשת הדעת של האקדמיה, הפוליטיקה והתקשורת שתכליתה היא לכפות על המערב את החדירה האיסלאמית וההשתלטות של המוסלמים על ארצות התרבות המערבית. קבוצות של בני אדם לא חייבות לקבל כל דבר. גרמניה לא חייבת לקבל נשים מכוסות ראש. צרפת לא חייבת להשלים עם המוני מוסלמים מוסתים שפורעים בחנויות ושורפים רכבים. בגרמניה צריך לשבת העם הגרמני, דובר גרמנית ובעל תרבות גרמנית. בצרפת צריך לשבת העם הצרפתי דובר צרפתית ובעל תרבות צרפתית. בספרד צריכים לשתות יין חופשי, באיטליה צריכים להתפלל לצלבים ולפסלי מרים הקדושה. בישראל צריכה להיות האומה העברית החופשית והמשוחררת היושבת על אדמתה לבטח ובעלת התרבות העברית והשפה העברית. הלאה הטירוף האיסלאמי!

    • לא מבין את שתי התגובות שמעלי.
      הרי כאשר דנים בישראל על “ההשתלטות האיסלמית על אירופה”, מונח בעייתי שאין לי כאן זמן לדון בו, עושים זאת על מנת לדון ב”השתלטות האיסלמית על ישראל”, ולא ב”השתלטות האריתראית על ישראל”.
      עכשיו לפני 1948 היה פה רוב ערבי, האום טען שצריכות להיות פה שתי מדינות, ואחרי 1949 הייתה פה מדינה אחת, ללא רוב ערבי.
      מאז 1950 המיעוט הערבי בגבולות מדינת ישראל גדל.
      עכשיו מה?
      אי אפשר לטעון שזה “ייבוא מבחוץ”, ולעניות דעתי יש דווקא רגליים לטענה שהציונות היא כן! אגב אין בדברים אלה משום טענה כנגד הציונות, אלא רק כנגד הלאומנות הריאקציונרית בעלת הגוון הפשיסטי, על “המקום הטבעי של כל עם” וכו’.
      הטענה שבין הירדן לים צריך להיות רק לאום אחד, דובר עברית היא במקרה הטוב טענה המביעה דעה פוליטית שנויה במחלוקת. לעניות דעתי, טענות מסוג זה לר יוכחו את עצמן במבחן הזמן, שהוא בעיקר “פוליטי” ולא “תרבותי”.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

ten − 3 =